بازداشت شیلین وودلی در جریان اعتراض به احداث خط لوله انتقال نفت

بازداشت شیلین وودلی در جریان اعتراض به احداث خط لوله انتقال نفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شیلین وودلی، بازیگر ۲۴ ساله آمریکایی روز دوشنبه در ایالت داکوتای شمالی بازداشت شد.

آگهی

شیلین وودلی، بازیگر ۲۴ ساله آمریکایی روز دوشنبه در ایالت داکوتای شمالی بازداشت شد. او در جریان تظاهرات اعتراضی به ساخت خط لوله انتقال نفت در این منطقه به اتهام عبور غیر قانونی در ملک شخصی در حالی دستگیر شد که به گفته خود او حدود ۴۰ هزار نفر در حال تماشای همه اتفاقات از طریق فیس بوک آنلاین بودند.

خانم وودلی به همراه ۲۷ نفر از معترضانی بازداشت شد که اتهام دو نفر از آنها به دلیل زنجیر کردن خود به تاسیسات، ارتکاب جرم کیفری است. سرخپوستان معترض به این پروژه معتقدند که ساخت این خط لوله موجب آسیب به محیط زیست می شود و به سرزمین مقدس آنان بی حرمتی می کند.

خط لوله انتقال نفت «داکوتا اکسس» از چهار ایالت عبور و مسیر ۱۸۸۰ کیلومتر را طی می کند. معترضان و فعالان محیط زیست می گویند که با جا به جایی این حجم عظیم از نفت، آبهای سطحی مناطق اطراف آلوده خواهند شد.

سرخپوستان موسوم به «ایستاده چون صخره» از قبیله «سو» برای توقف این ساخت و ساز به دادگاه فدرال شکایت کرده بودند که دادگاه به نفع شاکیان رای صادر نکرد.

شیلین وودلی که در آخرین بازی خود، نقش لیندی مینس دوست دختر ادوارد اسنودن را در فیلم «اسنودن» بازی می کند، فعال محیط زیست و عضو جنبش ایستاده چون صخره در اعتراض به احداث خط لوله داکوتا اکسس است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز محاکمه دیپلمات اتحادیه اروپا؛ سوئد: هیچ مبنایی ندارد؛ ایران: به اسرائیل اطلاعات می‌داد

صعود میلیون‌ها نفر از کوه فوجی ژاپن؛ زنگ خطر تبعات محیط زیستی به صدا درآمد

رای بی‌سابقه دادگاه در آمریکا؛ شکایت کنشگران جوان علیه تخریب محیط‌زیست به نتیجه رسید