مجله سرعت: رُزبرگ؛ چهار گام تا قهرمانی در فرمول یک

مجله سرعت: رُزبرگ؛ چهار گام تا قهرمانی در فرمول یک
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به مجله سرعت خوش آمدید.

آگهی

به مجله سرعت خوش آمدید. نیکو رُزبرگ با کسب نهمین پیروزی فصل خود در ژاپن گام بزرگی در راه کسب نخستین عنوان قهرمانی جهان برداشت. لوئیس همیلتون، هم تیمی و مهم ترین رقیب رُزبرگ با قرار گرفتن در جایگاه سوم، عملا سومین قهرمانی متوالی تیم مرسدس را در بخش سازندگان خودرو تضمین کرد.

رُزبرگ فاتح پیست سوزاکا

رُزبرگ که مسابقه را از خط یک استارت زده بود روز یکشنبه بار دیگر قابلیت های بالای خود را نشان داد و موفق شد جایزه بزرگ ژاپن را فتح کند. راننده آلمانی تیم مرسدس در پایان این مسابقه زودتر از مکس ورشتاپن هلندی از تیم ردبول و لوئیس همیلتون هم تیمی بریتانیایی خود، از خط پایان گذشت تا بیست و سومین پیروزی خود را در مسابقات فرمول یک جشن بگیرد.

رُزبرگ اکنون در چهار مسابقه مانده تا انتهای فصل با ۳۳ امتیاز اختلاف نسبت به لوئیس همیلتون، رقیب اصلی خود در تیم مرسدس، در صدر جدول کلی فصل جا خوش کرده است.

با پیروزی رُزبرگ در ژاپن، مرسدس که پانزده مسابقه از هفده جایزه بزرگ فصل را برده، ۵۹۳ امتیازی شد و با توجه به اختلاف بیش از ۲۰۰ امتیازی با ردبول ریسینگ، از هم اکنون می توان این تیم را قهرمان فصل در بخش سازندگان خودرو دانست.

نگاهی به گذشته

قهرمانیِ مسابقات فرمول یک در سال ۱۹۸۹ همانند فصل جاری در گرو رقابتی فشرده میان دو همی تیمی بود. اوج رقابت میان سِنا و پروست بر روی پیست سوزوکا شکل گرفت. اگر در آن سال راننده فرانسوی قهرمان شد، یکسال بعد نوبت راننده برزیلی بود که حرف آخر را بزند.

به بیست و دو اکتبر ۱۹۸۹ باز می گردیم. آلن پروست، راننده تیم مک لارن به عنوان صدرنشین رقابتهای فرمول یک، مسابقه ما قبل پایانی فصل را بر روی پیست سوزاکا آغاز کرد. در دور چهل و ششم مسابقه آیرتون سنا قصد عبور از پروست را داشت که هم تیمی اش راه را بر او بست. برخورد دو خودرو باعث شد پروست از مسابقه کنار رود و سنا به پیروزی برسد. این پیروزی اندکی بعد توسط داوران از او گرفته شد و قهرمانی جهان به رقیبش اعطا شد.

یکسال بعد آیرتون سنا صدرنشین فصل بود. او مسابقه را از خط یک استارت زد اما بلافاصله توسط پروست فرانسوی که اینبار پشت فرمان فراری مسابقه می داد غافلگیر شد. سنا که تاب این برتری را نداشت در همان پیج نخست با او برخورد کرد. هر دو راننده مجبور به کناره گیری از مسابقه شدند اما در پایان فصل به رغم حرف و حدیث ها قهرمانی به سنا رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمول یک؛ همیلتون روند پیروز‌ی‌ در مسابقات فصل را از دومین گرند پری اتریش آغاز کرد

فرمول یک؛ همیلتون با فتح جایزه بزرگ بریتانیا رکوردی جدید برجای گذاشت

فرمول یک؛ گرند پری موناکو از نگاه قهرمان سابق جهان