برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶: صالحیِ ایران با برجام یا کلاه سفیدها؟

برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶: صالحیِ ایران با برجام یا کلاه سفیدها؟
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

برنده یا برندگان جایزه نوبل امسال، ۲۰۱۶ میلادی چه کسی، چه کسانی یا چه نهادهایی خواهند بود؟ امسال تعداد نامزدهای احتمالی دریافت این جایزه با ۳۷۶ فرد و نهاد، بیشتر از هر زمان دیگر است؛ از آنگلا مرکل، صد

آگهی

برنده یا برندگان جایزه نوبل امسال، ۲۰۱۶ میلادی چه کسی، چه کسانی یا چه نهادهایی خواهند بود؟

امسال تعداد نامزدهای احتمالی دریافت این جایزه با ۳۷۶ فرد و نهاد، بیشتر از هر زمان دیگر است؛ از آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و رهبران کلمبیا و شورشیان فارک گرفته تا پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان.

فهرست برخی از نامزدهای بالقوه دریافت جایزه امسال صلح نوبل از منظر کارشناسان و رسانه های معتبر شامل افراد زیر است:

امدادگران داوطلب سوریه موسوم به کلاه سفیدها که در مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح فعالند و گفته می شود ده ها هزار نفر را از زیر آوار بیرون آورده اند.

ساکنان جزایر یونان که برغم رکود شدید اقتصادی کشورشان و زمانی که خود در دشواری می زیستند سیل مهاجران و پناهجویان اغلب سوری را پذیرا شدند و دروازه های کشور و جزایر و خانه هایشان را به روی مهاجران نبستند.

*سوتلانا گانوشکینا، فعال حقوق بشر روس*، بانوی ریاضیدانی که در روسیه از حقوق مهاجران و پناهجویان دفاع می کند و دولت روسیه سازمان غیردولتی وی را «عامل بیگانه» می نامد.

*علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران*، یکی از چهره ها و مقامات تاثیرگذاری که برجام، توافق تاریخی هسته ای ایران با قدرت های جهانی را ممکن ساختند تا سایه دیپلماسی بر گزینه نظامی سنگینی کند.

برنده یا برندگان جایزه نقدی یک میلیون و چهارصد هزار دلاری صلح نوبل امروز هفتم اکتبر، ۱۶ مهرماه در شهر اسلو نروژ اعلام می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتشار اسناد مشارکت ۱۲ کارمند سازمان ملل در حمله حماس به اسرائیل؛ عربستان: از «اونروا» حمایت می‌کنیم

از همه جا رانده؛ ۲۵۰ پناهجوی روهینگیایی به مقصد نرسیده به دریا عودت شدند

ارتش اسرائیل: هزاران فلسطینی‌ دیگر از شمال غزه گریختند