طوفان، انتخابات ریاست جمهوری در هائیتی را به تعویق انداخت

طوفان، انتخابات ریاست جمهوری در هائیتی را به تعویق انداخت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طوفان شدید در هائیتی مقامهای این کشور را مجبور کرد که انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق بیاندازند.

آگهی

طوفان شدید در هائیتی مقامهای این کشور را مجبور کرد که انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق بیاندازند. مناطق بسیاری از کشور هائیتی در منطقه کارائیب از چند روز قبل بر اثر طوفان موسوم به طوفان متیو تخریب شده اند.

سازمانهای پیش بینی کننده وضعیت آب و هوا در هائیتی پیش از وقوع این طوفان «فوق استوایی» به مردم این کشور هشدار داده بودند و از آنها خواسته بودند که خانه هایشان را ترک کنند و در مناطق امن پناه بگیرند. اما به گفته مقامهای این کشور دست کم ده نفر از ساکنان مناطق ساحلی جان خود را از دست داده اند.

وضعیت بد آب و هوایی کار امدادرسانان را دشوار کرده است.

لئوپولد برلانژه، رئیس شورای انتخابات هائیتی گفت: «اول از همه ما به عنوان نهاد برگزارکننده انتخابات، باید وضعیت را بررسی کنیم و پس از آن با سازمانهایی که طوفان بر روی کار آنها تاثیر گذاشته است مشورت کنیم. ما نهایتا تا چهارشنبه هفته آینده درباره تاریخ جدید انتخابات تصمیم می گیریم.»

منطقه ساحلی غرب هائیتی بیشترین آسیب را از این طوفان دیده است. این طوفان به سمت کوبا حرکت کرده است و بیم آن وجود دارد که به آمریکا هم برسد. مقامهای ایالت فلوریدا و کارولینای جنوبی به حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر از ساکنان مناطق ساحلی هشدار داده اند که خانه خود را ترک کنند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از مردم این کشور خواسته است که به توصیه های سازمانهای مسئول برای مقابله با طوفان عمل کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ ایرلند در راس ائتلاف حاکم قرار می‌گیرد

انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی؛ نامزد طرفدار اوکراین و سیاستمدار طرفدار روسیه به دور دوم راه یافتند