واکنش مقام های اروپایی به نتیجه همه پرسی در مجارستان

واکنش مقام های اروپایی به نتیجه همه پرسی در مجارستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقام های اروپایی در واکنش به نتیجه همه پرسی در مجارستان درباره طرح سهمیه بندی اتحادیه اروپا برای پذیرش مهاجران اعلام کردند که نتیجه نهایی را خواهند پذیرفت و به تصمیم مردم این کشور احترام خواهند…

آگهی

مقام های اروپایی در واکنش به نتیجه همه پرسی در مجارستان درباره طرح سهمیه بندی اتحادیه اروپا برای پذیرش مهاجران اعلام کردند که نتیجه نهایی را خواهند پذیرفت و به تصمیم مردم این کشور احترام خواهند گذاشت.

مارگاریتیس شیناس، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در این رابطه گفت: «ما به اراده دموکراتیک مردم مجارستان احترام می گذاریم، چه آنهایی که رای داده اند و چه گروهی که رای نداده اند. به اعتقاد ما اکنون تصمیم با دولت مجارستان است که چگونه نتیجه این همه پرسی ملی را اجرایی کند.»

مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا نیز در واکنش، با اشاره به عدم مشارکت اکثریت مجارها در همه پرسی گفت: «مردم مجارستان از دعوت ویکتور اوربان حمایت نکردند. اتحادیه اروپا اکنون نیازمند گفت و گو و مذاکره است تا بتواند راه حلی مناسب بیابد و نه تنش های مصنوعی.»

Citizens in #Hungary#referendum did not heed #Orban's call. What EU now needs is dialogue to deliver solutions, not artificial tensions

— EP President (@EP_President) October 3, 2016

بر اساس نتیجه همه پرسی، تنها حدود ۴۳ درصد از مردم این کشور در همه پرسی مشارکت داشته اند، در حالیکه نتیجه همه پرسی تنها در صورت مشارکت ۵۰ درصدی معتبر خواهد بود.
اکثریت شرکت کنندگان در این همه پرسی به طرح سهمیه بندی اتحادیه اروپا برای پذیرش مهاجران “نه” گفتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

اتحادیه اروپا: شرکت‌های فناوری دیجیتال جعل عمیق برساخته هوش مصنوعی را شناسایی کنند