درگذشت شیمون پرز، از معماران کشور اسرائیل و پیمان اسلو

درگذشت شیمون پرز، از معماران کشور اسرائیل و پیمان اسلو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شیمون پرز، رئیس جمهوری پیشین اسرائیل و برنده جایزه صلح نوبل سال ۱۹۹۴ میلادی، بامداد چهارشنبه در سن ۹۳ سالگی و در پی سکته مغزی در بیمارستانی در حومه شهر تل آویو…

آگهی

شیمون پرز، رئیس جمهوری پیشین اسرائیل و برنده جایزه صلح نوبل سال ۱۹۹۴ میلادی، بامداد چهارشنبه در سن ۹۳ سالگی و در پی سکته مغزی در بیمارستانی در حومه شهر تل آویو درگذشت.

پس از انتشار خبر درگذشت او، فرزندش شمی پرز در جمع خبرنگاران حاضر در بیمارستان گفت: «میراث پدر ما همواره برای آینده بوده است. او به ما می گفت به فردا بنگرید و آینده اسرائیل را با شجاعت و درایت بسازید و همیشه در راه صلح تلاش کنید. این افتخار ماست که بخشی از خانواده او هستیم اما امروز احساس می کنیم که تمام ملت اسرائیل و جامعه بین المللی سوگوار از دست دادن اوست. ما همه در این اندوه شریکیم.»

از ساعات اولیه بامداد چهارشنبه بسیاری از رهبران سیاسی جهان ضمن ادای احترام به شیمون پرز، از او به عنوان مردی یاد کردند که همواره برای برقراری صلح تلاش کرده است.

شیمون پرز یکی از معماران اصلی پیمان اسلو بود، پیمانی که در دهه ۹۰ میلادی خودمختاری فلسطینی ها را برسمیت می شناخت و این امید را بوجود آورد که روزی درگیریها میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها به پایان برسد.

قرار است روز جمعه مراسم خاکسپاری او در بیت المقدس برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسراییل برای به خاک سپردن شیمون پرز آماده می شود

فلسطینی ها و مرگ شیمون پرز

واکنش های بین المللی به درگذشت شیمون پرز