پایان رقابت های جودوی زاگرب با درخشش ورزشکاران روس

پایان رقابت های جودوی زاگرب با درخشش ورزشکاران روس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

قهرمانان پنج وزن پایانی مسابقات جودوی جایزه بزرگ زاگرب روز یکشنبه در حالی به روی سکو رقتند که سهم ورزشکاران روس از مدال در مجموع بیش از دیگر ورزشکاران بود.

آگهی

قهرمانان پنج وزن پایانی مسابقات جودوی جایزه بزرگ زاگرب روز یکشنبه در حالی به روی سکو رقتند که سهم ورزشکاران روس از مدال در مجموع بیش از دیگر ورزشکاران بود.

در فینال وزن منهای ۷۸ کیلوگرم زنان، ابیگِل ژو جودوکار مجارستانی موفق شد با امتیاز یوکو، گیِزیی استینهیوس هلندی را که دارنده مدال طلای گرند اسلم باکو است از پیش رو بردارد و بر سکوی نخست بایستد. این جودوکار مجارستانی که در بازیهای المپیک ریو جایگاهی بهتر از هفتم به دست نیاورده بود با این طلا نشان داد انگیزه زیادی برای کسب عنوان بهتر در توکیو دارد.

در فینال وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم لاریسا سیریچ از بوسنی هرزگوین در حالیکه یک اخطار دریافت کرده بود با امتیاز یوکو، کارولین وِییش حریف آلمانی و دارنده مدال طلای جایزه بزرگ بوداپست را شکست داد و به مدال طلا رسید. جودوکار ۲۵ ساله بوسنیایی پیش از این در مسابقات گرند اسلم تیومن مدال برنز را کسب کرده بود.

در قسمت مردان و در فینال وزن منهای ۹۰ کیلوگرم، الکساندر گریگورف روس دارنده مدال طلای جایزه بزرگ اولان باتور در سال ۲۰۱۳ برای کسب مدال طلا ، لی کوچمان از اسرائیل را با دو امتیاز یوکو و ایپون شکست داد. کوچمان سال گذشته در مسابقات جایزه بزرگ بوداپست مدال برنز دریافت کرده بود.

در فینال وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم، ادلان بیسولتانف دیگر ورزشکار روس با غلبه بر میخائیل کورل هلندی، دارنده مدال طلای مسابقات جایزه بزرگ بوداپست، عنوان نخست را از آن خود کرد. بیسولتانف که مدال نقره گرند اسلم تیومن در سال جاری و طلای گرند اسلم باکو در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه دارد با دو امتیاز یوکو و وازاری مقابل حریف هلندی خود به برتری رسید.

اما در فینال وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم، دانیل ناتیا جودوکار سنگین وزن رومانیایی ودارنده مدال طلای مسترز ۲۰۱۶، مقابل اسوِن هاینلی از آلمان به برتری رسید و بر سکوی نخست این وزن ایستاد. حریف آلمانی ناتیا سال گذشته یک نقره و دو برنز را از مسابقات جایزه بزرگ، اولان باتور، بوداپست و دوسلدورف کسب کرده بود.

امتیاز ایپونی که در فینال سنگین ترین وزن این مسابقات به جودوکار رومانیایی داده شد بهترین امتیاز روز پایانی این تورنمنت بود.

مسابقات جایزه بزرگ تاشکند که دو هفته دیگر در ازبکستان برگزار می شود وعده گاه آتی بهترین جودوکاران جهان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دوازدهمین روز جام جهانی ۲۰۲۲؛ مراکش و ژاپنِ شگفتی‌ساز بلژیک و آلمان را حذف کردند

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت