وکیل اسلوون در راس فدراسیون فوتبال اروپا، یوفا

وکیل اسلوون در راس فدراسیون فوتبال اروپا، یوفا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

الکساندر چفرین گمنام، رئیس جدید یوفا، فدراسیون فوتبال اروپا شد.

آگهی

الکساندر چفرین گمنام، رئیس جدید یوفا، فدراسیون فوتبال اروپا شد. اسلوون ۴۸ ساله که به حرفه وکالت مشغول است از سوی اعضای یوفا بیشترین رای را آورد تا جانشین میشل پلاتینی نام آشنا شود.

او البته تا پیش از این انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال کشور کوچک اروپایی اسلوونی بود. بی دلیل نبود که پس از انتخابش در مقام رئیس یوفا اعلام کرد که اسلوونی به این انتخاب افتخار می کند.

بیش از دو سوم کشورهای عضو از انتخاب او حمایت کردند. او موفق شد نظر مساعد ۴۲ کشور اروپایی را از آن خود کند. رقیب او فان پراگ بود و تنها ۱۳ رای بدست آورد.

فان پراگ پس از شکست در این انتخابات گفت: «چه چفرین باشد و چه من، ما خواهان یوفای بهتر هستیم، خواستار سازمانی مقتدرتر.»

فدراسیون اروپایی فوتبال چندین ماه بدلیل تعلیق میشل پلاتینی که از مقامش به اتهام فساد مالی و سوئ مدیریت خلع شد، بدون رییس مانده بود. دبیرکل یوفا در اینباره می گوید: «ما نزدیک به یکسال با مشکل راهبری و مدیریت در بالاترین پله یوفا مواجه بودیم. امیدوارم که این انتخاب اجازه پیشرفت اوضاع و بهینه شدن عملکرد یوفا را بدهد.»

البته در این روز اولینا کریستیلین ایتالیایی هم به عنوان نماینده یوفا در فیفا و مسئول فوتبال زنان قاره انتخاب شد. این قهرمان سابق اسکی می گوید: « بیشترین تلاش را خواهم کرد تا بهترین یوفا را در جهان به نمایش بگذاریم، همچنین چهره درخشانی از فوتبال زنان ارائه خواهیم داد. من علاقه مند به فوتبال زنان هستم و امیدوارم در کل کمکی برای این رشته مهم ورزشی زنان باشم.»

میشل پلاتینی رئیس عزل شده یوفا هم در این جلسه حضور داشت و گفت که وجدان راحتی دارد و روند دادگاهی خود را تا آخرین روز و آخرین لحظه طی خواهد کرد و می جنگد تا بی گناهی خود را ثابت کند. اما با توجه سنگینی پرونده اسطوره فوتبال فرانسه بعید به نظر می رسد که او دیگر شانسی برای بازگشت به بالاترین سطح مدیریتی فوتبال را داشته باشد.

خبرنگار ما از آتن محل برگزاری این گردهمایی می گوید: «جایگاه رییس جدید یوفا بسیار متزلزل است، او باید بتواند راه حلی برای تعادل میان باشگاههای اروپایی بیابد و بتواند تنشهای موجود بین باشگاههای بزرگ و ثروتمند و باشگاههای کوچک را تا اندازه ممکن کم کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گوی بلورین مسابقات اسکی پرش در دستان استفن کرافت

پیروزی تیم نروژ در رقابتهای اسکی پرش

پرش با اسکی؛ کرافت یک گام دیگر به فتح جام جهانی نزدیک شد