انتخابات ریاست جمهوری اتریش بدلیل ایراد در پاکتهای رای پستی به تعویق می افتد

انتخابات ریاست جمهوری اتریش بدلیل ایراد در پاکتهای رای پستی به تعویق می افتد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزارت کشور اتریش روز دوشنبه اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار بود ماه آتی میلادی برگزار شود بدلیل شکایت برخی شهروندانی که از طریق پست رای می دهند و به کیفیت پاکت های برگه های رای معترضن

آگهی

وزارت کشور اتریش روز دوشنبه اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار بود ماه آتی میلادی برگزار شود بدلیل شکایت برخی شهروندانی که از طریق پست رای می دهند و به کیفیت پاکت های برگه های رای معترضند، به تعویق می افتد.

وولفگانگ سوبوتکا، وزیر کشور اتریش گفت: «علتِ [تعویق] ایراد در پاکتهای پستی برگه های رای گیری است. حاشیه های پاکت و درب آن چسبدار است، پاکتی که فقط در اتریش استفاده می شود. چسب قسمتی از پاکت های پستی بیست، بیست و پنج دقیقه بعد چسبندگی خود را از دست می دهد و می توان آن را باز و دوباره بست و به همین دلیل هم نمی توان اطمینان داشت که چیزی از داخل آن برداشته و دوباره بداخلش بازگردانده نمی شود.»

در انتخاباتی که ماه مه برگزار شد الکساندر ون دربلن، نامزد مستقل و مورد حمایت حزب سبزهای اتریش در رقابتی تنگاتنگ با نوربرت هوفر، نامزد حزب آزادی، پیروز انتخابات شد.

آقای هوفر که نامزد راستگراهای افراطی است بدنبال شکست در انتخابات، به نتیجه اعلام شده اعتراض کرد و دادگاه قانون اساسی رای به تکرار انتخابات داد.

آنچه در کانون رقابت انتخابات ریاست جمهوری اتریش قرار دارد بحران مهاجرت و پناهجویانی هستند که به این کشور روی می آورند.

اگرچه منصب ریاست جمهوری در اتریش بیشتر تشریفاتی است اما اگر نوربرت هوفر پیروز انتخابات شود اتریش اولین کشوری در اروپا خواهد بود که پس از جنگ جهانی دوم یک چهره راستگرای افراطی را بر مسند ریاست جمهوری می نشاند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«هیولای آمشتتن» که ۲۴ سال به دختر اسیرش تجاوز کرده بود به زندان عادی منتقل می‌شود

غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین