ساخت دو رآکتور جدید در نیروگاه هسته ای بوشهر آغاز شد

ساخت دو رآکتور جدید در نیروگاه هسته ای بوشهر آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عملیات ساخت دو رآکتور جدید در نیروگاه هسته ای بوشهر صبح امروز شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری و رئیس روس اتم (آٓژانس فدرال انرژی اتمی روسیه) آغاز شد.

آگهی

عملیات ساخت دو رآکتور جدید در نیروگاه هسته ای بوشهر صبح امروز شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری و رئیس روس اتم (آٓژانس فدرال انرژی اتمی روسیه) آغاز شد. ساخت این دو واحد توسط پیمانکاران روس و ایرانی با ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری ده سال طول خواهد کشید.

سرگئی کیرینکو، رئیس روس اتم شروع واحد اول نیروگاه هسته ای را سخت دشوار خواند و گفت: «قدرت های زیادی بر آن بودند که این کار انجام نشود. از نظر فنی هیچ نهادی در حوزه انرژی اتمی حاضر به انجام این پروژه نبود. اما این کار با همکاری متخصصان روس و نیروهای ایرانی عملی شد.»

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم این رویداد را نقطه عطفی در صنعت هسته ای کشور خواند و گفت: «همکاری ما [و روسیه] محدود به ساخت نیروگاه نیست بلکه تولید ایزوتوپ پایدار و سوخت برای راکتورهای تحقیقاتی هم مدنظر است.»

تهران و مسکو در اردیبهشت ماه سال جاری توافقی را برای ساخت واحدهای جدید نیروگاه هسته ای بوشهر، هر یک با ظرفیت حداقل یک هزار مگاوات امضا کرده بودند.

برنامه هسته ای ایران همواره برای غرب مساله برانگیز بوده تا اینکه تهران و گروه ۱+۵ پس از گفتگو هایی فشرده و نفس گیر سرانجام در ۱۴ ژوییه (۲۳ تیرماه) سال گذشته در وین، پایتخت اتریش به توافق رسیدند؛ توافقی که در میان جناح های تندرو در داخل و خارج کشور همچنان با واکنش هایی روبروست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان انرژی اتمی ایران: نیروگاه بوشهر به طور موقت خاموش و از شبکه خارج شد

ایران درخواست رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران را رد کرد

آیا از نگاه غرب میزان آمادگی ایران برای ساخت بمب هسته‌ای به سطح بحرانی رسیده است؟