شرکت لگو بدنبال تسخیر قلب کودکان

شرکت لگو بدنبال تسخیر قلب کودکان
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت دانمارکی لگو، تولیدکننده اسباب بازی در شش ماهه اول سال جاری میلادی به رشد فروش ۱۱ درصدی معادل ۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون یورو دست یافته است.

آگهی

شرکت دانمارکی لگو، تولیدکننده اسباب بازی در شش ماهه اول سال جاری میلادی به رشد فروش ۱۱ درصدی معادل ۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون یورو دست یافته است.

با وجود این بیلان مثبت حجم کلی فروش این شرکت نسبت به سال گذشته به شدت کاهش یافته و سود خالص آن نیز افتی معادل ۲ درصد دارد. دلیل این تحول نزولی سرمایه گذاری وسیع لگو در کشورهای چین و مکزیک عنوان شده است. در چین کارخانه جدیدی احداث شده و در مکزیک ظرفیت تولیدی لگو افزایش یافته است. جمعا این شرکت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به نیروی کار خود افزوده است.

در این راستا یورونیوز با جان گودوین، مدیر مالی شرکت لگو از مقر اصلی این کمپانی در دانمارک گفتگو کرده است.

مصاحبه یورونیوز با مدیر مالی کمپانی لگو

یورونیوز: شرکتهای اروپایی کمی هستند که با وجود سود به سرمایه گذاری روی می آورند. شما به نیروی کار خود افزوده اید و تاسیسات جدیدی در چین ساخته و ظرفیت تولید خود در مکزیک را افزایش داده اید به چه دلیل؟

جان گودوین: «در حال حاضر ۸۰ درصد فروش لگو به کشورهایی مربوط می شود که ۲۰ درصد کودکان دنیا را در خود جای داده اند. ما اعتقاد داریم که تعداد کودکان روندی صعودی دارد. ما ده سالی با رشد دو رقمی مواجه بودیم بنابراین فکر می کنیم زمان مناسبی برای سرمایه گذاری فرا رسیده است.»

یورونیوز: به چین برویم، جایی که اقتصاد آن دچار افت شده است. چشم انداز فروش لگو دراین کشور چیست؟ آیا پیش بینی می کنید این روند تاثیر منفی بر روی فروش شما داشته باشد؟

جان گودوین: «بازار چین بدلیل حجم بالای مصرف خانوارها پتانسیل بسیار بالایی دارد. بنابراین ما در نظر داریم با تولیدات لگو از این موقعیت استفاده کنیم.»

یورونیوز: پس از همه پرسی در بریتانیا و برکسیت امور اقتصادی در اروپا آشفته شده است. تاثیر برکسیت برروی عملکرد و استراتژی شما چگونه است؟

جان گودوین: «بریتانیا بازار بسیار مهمی برای ما محسوب می شود. بنابراین وضعیت این کشور را پس از برکسیت به دقت بررسی می کنیم. می خواهیم مطمئن شویم آیا می توانیم میزان فروش خود در این کشور را حفظ کنیم یا خیر. باید خود را با این تغییر و تحولات وفق دهیم اما باید وضعیت به دقت بررسی شود.»

یورونیوز: سال گذشته برزیل یکی از بهترین بازارهای شرکت لگو بود. آیا بحران سیاسی و اقتصادی در این کشور برروی بیلان مالی شما تاثیر منفی داشته است؟

جان گودوین: «ما شاهد آن بودیم که برخی از شرکتهای آمریکایی بدلیل افت روند رشد اقتصادی در برزیل طی ۱۲ تا ۱۸ ماه اخیر دچار مشکل بودند. در نتیجه ما نیز در این بازار با رشد اندکی مواجه بودیم. اما همانطور که قبلا گفتم ما برای بلند مدت در این بازارها حضور داریم. بنابراین برای تثبیت مارک لگو تلاش می کنیم. امیدواریم که این قدرتهای نوظهور اقتصادی از مشکلات رها شوند.»

یورونیوز: سال ۲۰۱۵ بهترین سال برای لگو بود. اما شرکت متل هنوز حرف اول را در بازار اسباب بازی سازی می زند. فکر می کنید امکان به زیر کشیدن این کمپانی را دارید؟

جان گودوین: «ما اعتقاد داریم با توجه به تجربه شرکت لگو موضوعی که اهمیت دارد اینست که کودکان بیشتری در دنیا را به خود جذب کنیم. این مهمترین هدف ماست. بنابراین این موضوع که به شماره یک در دنیا تبدیل شویم و یا خیر با توجه به اهدافی که دنبال می کنیم، واقعا اهمیت زیادی ندارد، زیرا در نهایت موضوعی که بیشترین اهمیت را دارد کودکان هستند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقبت روسیه از عربستان در صادرات نفت به چین؛ واردات نفت آمریکا توسط پکن ۸۱ درصد رشد کرد

چین فرستاده ویژه خود را برای مذاکرات صلح مرتبط با جنگ اوکراین به عربستان می‌فرستد

تلاش ژاپن برای تقویت بخش دفاعی خود؛ سفرهای اروپایی و آمریکایی کیشیدا آغاز شد