اردوغان: ۴۰۰ کیلومتر در سوریه از نیروهای داعش و کُرد پاکسازی شد

اردوغان: ۴۰۰ کیلومتر در سوریه از نیروهای داعش و کُرد پاکسازی شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می گوید با ورود نیروهای زمینی این کشور به خاک سوریه و با آغاز عملیات «سپر فرات» منطقه ای به طول ۴۰۰ کیلومتر در سوریه از نیروهای داعش و شبه نظامیان کُرد پاکسازی شده…

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می گوید با ورود نیروهای زمینی این کشور به خاک سوریه و با آغاز عملیات «سپر فرات» منطقه ای به طول ۴۰۰ کیلومتر در سوریه از نیروهای داعش و شبه نظامیان کُرد پاکسازی شده است.

آقای اردوغان که همواره خواهان ایجاد منطقه ای امن و پرواز ممنوع در سوریه بوده است می گوید نباید کسی انتظار داشته باشد تا آنکارا اجازه دهد که «کریدوری تروریستی» در مرزهای جنوبی ترکیه شکل گیرد.

آقای اردوغان همچنین با تکذیب خبر عقب نشینی نیروهای کرد به شرق رود فرات گفت:«آمریکایی ها می گویند نیروهای کرد (ی پ گ) از فرات عبور کرده اند. ما به آنها می گوییم نه، آنها این کار را نکرده اند. صرف اینکه یک نفر در آمریکا یا هرجای دیگر اعلام کند یگان های مدافع خلق یا نیروهای اتحاد دموکراتیک به شرق فرات عقب نشینی کرده اند باعث نمی شود که ما آن را باور کنیم.»

با پشتیبانی و ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک سوریه در ۲۴ اوت نیروهای تحت حمایت آنکارا موسوم به «ارتش آزاد سوریه» داعش را شهر جرابلس سوریه بیرون راندند.

ارتش ترکیه در کنار نیروهای داعش، شبه نظامیان و مبارزان کُرد خصوصا یگان های مدافع خلق را نیز هدف می گیرد.

یگان های مدافع خلق در جنگ با داعش از متحدان آمریکا هستند و توانسته اند داعش را از دو شهر کوبانی و منبج سوریه بیرون برانند.

روز جمعه انفجارهایی نیز در اطراف شهر جرابلس سوریه روی داد که گمان می رود انفجارهای کنترل شده مین ها توسط ارتش ترکیه بود.

همزمان با تحولات جدید در شمال سوریه، روز جمعه عملیات تخلیه حدود ۳۰۰ نفر از ساکنان المعظمیه، شهرکی واقع در بخش غربی شهر داریا در جنوب غربی دمشق، پایتخت، آغاز شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه چگونه به جنبش‌های زنان این کشور جان دوباره بخشید؟

شکست سنگین حزب اردوغان در انتخابات شهرداری‌های ترکیه