جشنوارۀ فیلم ونیز با بزرگداشت عباس کیارستمی کار خود را آغاز می کند

جشنوارۀ فیلم ونیز با بزرگداشت عباس کیارستمی کار خود را آغاز می کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هفتاد و سومین فستیوال فیلم ونیز از روز چهارشنبه، سی و یکم اوت درهای خود را به روی مشتاقان سینما باز می کند.

آگهی

هفتاد و سومین فستیوال فیلم ونیز از روز چهارشنبه، سی و یکم اوت درهای خود را به روی مشتاقان سینما باز می کند. بخشی از برنامۀ اولین روز از این جشنواره به بزرگداشت عباس کیارستمی، کارگردان فقید سینمای ایران اختصاص دارد و قرار است دو فیلم کوتاه از ساخته های وی و فیلمی با عنوان «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساختۀ سیف الله صمدیان به نمایش درآید.

جشنوارۀ فیلم ونیز به طور رسمی و با نمایش فیلم موزیکال «لالالند» ساختۀ دامیان چازل و با بازی رایان گاسلینگ و اما استون کار خود را آغاز خواهد کرد.

آلبرتو باربرا، رئیس هفتاد و دومین فستیوال فیلم ونیز می گوید: «امسال همه گونه فیلمی در ونیز حضور دارد، از وسترن گرفته تا علمی – تخیلی که در بخش مسابقه با یکدیگر رقابت می کنند. جشنوارۀ امسال همچنین با نسخۀ جدیدی از یک فیلم کلاسیک وسترن تحسین برانگیز به نام هفت دلاور کار خود را پایان خواهد داد.»

در بخش مسابقۀ هفتاد وسومین جشنوارۀ فیلم ونیز جمعا ۲۰ فیلم حضور دارند که برای بدست آوردن پلنگ طلایی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. فیلم هفت دلاور که در آن هنرپیشگانی نظیر دنزل واشنگتن و کریس پرات ایفای نقش می کنند در بخش مسابقه حضور ندارد. پرویز شهبازی از ایران نیز با فیلم مالاریا به جشنوارۀ فیلم ونیز امسال رفته است.

ریاست هیات داوران این دوره از جشنوارۀ ونیز را که روز دهم سپتامبر پایان می یابد، سم مندس، کارگردان انگلیسی فیلم هایی نظیر زیبای آمریکایی و اسکای فال به عهده دارد.

A #Venezia73 troverete il dépliant della #SalaGiardino, con date, orari, prezzi (accessibilissimi!) e altre info! pic.twitter.com/YigBaNg3QI

— Venice Film Festival (@FilmFestivalVe) 30 août 2016

Writer-director Damien Chazelle talks #LALALAND, opening the 73rd Venice Film Festival tomorrow, with Deadline</a>. <a href="https://t.co/Ao00JMlxNS">https://t.co/Ao00JMlxNS</a></p>&mdash; La La Land (LaLaLand) 30 août 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرکز ژُرژ پُمپیدو در پاریس با نمایش آثار عباس کیارستمی فعالیت‌های پساقرنطینه‌ای خود را آغاز می‌کند

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است

انفجار در نیروگاه برق ایتالیا؛ غواصان بدنبال قربانیان می‌گردند