مرکز ژُرژ پُمپیدو در پاریس با نمایش آثار عباس کیارستمی فعالیت‌های پساقرنطینه‌ای خود را آغاز می‌کند

عباس کیارستمی
عباس کیارستمی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مرکز مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در پاریس از ۱۹ مه و هم‌زمان با بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری در فرانسه که با کاهش تدریجی محدودیت‌های کرونایی امکان‌پذیر می‌شود، میزبان آثار عباس کیارستمی خواهد بود.

آگهی

مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در پاریس از ۱۹ مه و هم‌زمان با بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری در فرانسه که با کاهش تدریجی محدودیت‌های کرونایی امکان‌پذیر می‌شود، میزبان آثار عباس کیارستمی خواهد بود.

برنامه تقدیر از عباس کیارستمی در مرکز ژرژ پمپیدو قرار بود آوریل سال گذشته با عنوان «عباس کیارستمی، جاده‌های آزادی» برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا در جهان و اعمال محدودیت‌های اجتماعی، برگزاری این برنامه را تعلیق کرد.

اینک مرکز ژرژ پمپیدو تصمیم گرفته است که فعالیت‌های دوباره فرهنگی و هنری خود را پس از کاهش تدریجی محدودیت‌های کرونایی در فرانسه با نمایش آثار این فیلمساز ایرانی شروع کند.

مرور آثار عباس کیارستمی در مرکز ژرژ پمپیدو از ۱۹ می تا ۲۶ ژوئیه و با همکاری «ام،کا،۲» (MK2)، تهیه کننده و توزیع کننده فیلم‌های این فیلمساز ایرانی در فرانسه برگزار می‌شود. بنیاد عباس کیارستمی نیز پشتیبانی خود را از برنامه مرکز ژرژ پمپیدو که برای تقدیر از یکی از نمادهای موج نو در ایران برگزار می‌شود، اعلام کرده است.

نمایش ۴۶ فیلم عباس کیارستمی که برخی از آنها از دو سال پیش در حال ترمیم شدن هستند و همچنین عکس‌های این کارگردان که تاکنون به نمایش درنیامده‌اند، در این اقدام فرهنگی و هنری مرکز ژرژ پمپیدو گنجانده شده‌اند.

AP Photo
عباس کیارستمی در کنار ژولیت بینوش، هنرپیشه فرانسوی در جشنواره کن در سال ۲۰۱۰AP Photo

جشنواره عباس کیارستمی با برگزاری نمایشگاهی از آثار غیرسینمایی او در مکانی با مساحت هزار متر مربع در مرکز ژرژ پمپیدو همراه خواهد بود.

نمایشگاه «دوستمان کیارستمی کجاست؟» با هدف کشف دنیای کارگردان از ورای چهره‌های زن و همچنین خودروهای شاخص فیلم‌هایش برگزار می‌شود.

فیلم «قضیه شکل اول، دوم» به عنوان کاری متفاوت از عباس کیارستمی مورد توجه برگزارکنندگان این جشنواره قرار گرفته است. این فیلم که ابتدا در قالب فیلم داستانی در حال ساخت بود، به فیلم مستند تبدیل شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌زمان با برگزاری جشنواره عباس کیارستمی در پاریس، فیلم‌های او در سراسر فرانسه به نمایش درخواهند آمد. انتشار کتاب «عباس کیارستمی» توسط انتشارات فرانسوی گالیمار که به مرور آثار این فیلمساز ایرانی پرداخته نیز از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

عباس کیارستمی که در سال ۱۹۹۷جایزه «نخل طلای کن»را برای فیلم «طعم خوش گیلاس»دریافت کرد، در سال ۲۰۱۶ در بیمارستانی در پاریس درگذشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری یادمان عباس کیارستمی در انستیتو لومیر لیون

جشنوارۀ فیلم ونیز با بزرگداشت عباس کیارستمی کار خود را آغاز می کند

برندگان در جشنواره فیلم مراکش و کارگاه آموزشی عباس کیارستمی