مردم زلزله زده در ایتالیا، نگران پس لرزه های احتمالی

مردم زلزله زده در ایتالیا، نگران پس لرزه های احتمالی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

زلزله ویرانگر ایتالیا بیش از ۲۵۰۰ نفر از ساکنان منطقه آماتریچه را بی خانمان کرده است و بسیاری از آنها همچنان نگران پس لرزه های احتمالی هستند.

آگهی

زلزله ویرانگر ایتالیا بیش از ۲۵۰۰ نفر از ساکنان منطقه آماتریچه را بی خانمان کرده است و بسیاری از آنها همچنان نگران پس لرزه های احتمالی هستند. امید آنها برای زنده پیداشدن افراد زیرآوارمانده کمرنگ تر شده است و حالا اولویت اصلی، بازگشت به زندگی عادی است.

روز جمعه مراسم خاکسپاری شماری از قربانیان برگزار شد.

دفتر رئیس جمهوری ایتالیا اعلام کرده است که رئیس جمهوری این کشور در مراسم خاکسپاری دو کودکی که به همراه پدربزرگ و مادربزرگ خود در زلزله کشته شدند شرکت خواهد کرد. این مراسم قرار بود روز جمعه برگزار شود اما به روز شنبه موکول شد.

شمار اعضای تیم جستجو و نجات به بیش از پنج هزار نفر رسیده است. امدادرسانان از مردم خواسته اند که رمز اینترنت وای فای خود را بردارند تا ارتباط بین اعضای تیم جستجو و افرادی که زیر آوار مانده اند راحت تر صورت بگیرد.

اغلب مناطق زلزله زده معمولا در فصل تابستان میزبان گردشگران خارجی هستند. همین مساله تخمین دقیق شمار قربانیان و مفقودشدگان را دشوار کرده است.

تصاویر هوایی که از شهر آماتریچه گرفته شده اند نشان می دهند که فقط بخشی از این شهر که قدیمی بود آسیب دیده است و بخش مدرن شهر که ساختمانهای آن نوساز بودند، آسیب ندیده است.

راکل گارسیا، گزارشگر یورونیوز از محل وقوع حادثه می گوید: «به نظر می رسد با گذر زمان، برای مردمی که بستگانشان را از دست داده اند، حس “ترس” ناشی از پس لرزه ها با حس “پذیرش” جایگزین شده است. هنوز شماری از زلزله زدگان باید در میان قربانیان، بستگان خودشان را شناسایی کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است

انفجار در نیروگاه برق ایتالیا؛ غواصان بدنبال قربانیان می‌گردند

جسد زن جوان فرانسوی که به دنبال «شکار ارواح» بود در کلیسای متروکه‌ای در ایتالیا پیدا شد