ارتش نیجریه: رهبر بوکوحرام را در حملۀ هوایی بشدت مجروح شده کرده ایم

ارتش نیجریه: رهبر بوکوحرام را در حملۀ هوایی بشدت مجروح شده کرده ایم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش نیجریه می گوید در جریان حملۀ هوایی به مواضع بوکوحرام در جنگل های «سامبیسا» در شمال شرقی نیجریه، تعدادی از اعضای بوکوحرام کشته شده اند.

آگهی

ارتش نیجریه می گوید در جریان حملۀ هوایی به مواضع بوکوحرام در جنگل های «سامبیسا» در شمال شرقی نیجریه، تعدادی از اعضای بوکوحرام کشته شده اند. مقامات نیروی هوایی نیجریه می گویند در این عملیات دست کم ۳۰۰ عضو این گروه تروریستی کشته شده اند و ابوبکر شکائو، رهبر این گروه هم به شدت از ناحیۀ کتف مجروح شده است.

این عملیات همزمان با حضور جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا در این کشور بمنظور دیدار با محمد بوهاری، رئیس جمهوری نیجریه صورت می گیرد.

وزیر خارجۀ آمریکا در این دیدار بر لزوم از بین بردن بوکوحرام تاکید کرد و گفت: «صدمه زدن به بوکوحرام در جبهه های نبرد، آغاز کاریست که باید برای از بین بردن این گروه انجام بدهیم. همانطور که هنری دیوید تورو، نویسنده آمریکایی می گوید هزاران نفر سعی می کنند شاخه های شیطانی را قطع کنند اما تنها یک ضربه به ریشه کافی است. ما باید به ریشه های خشونت های افراطی حمله کنیم.»

پیش از این نیز ارتش نیجریه در مواردی از کشته شدن رهبر بوکوحرام در جریان علمیات نظامی مختلف خبر داده بود.

بوکوحرام که وفاداری خود به گروه تروریستی داعش را اعلام کرده علاوه بر نیجریه، حملات خود علیه مردم و مواضع دولتی را به دیگر کشورهای نظیر نیجر و کامرون گسترش داده است. ربودن دختران عمدتا مسیحی و مجبور کردن آنها به گرویدن به اسلام و ازدواج با اعضای این گروه از جمله اقداماتی است که بوکوحرام بارها به آن مبادرت ورزیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا اسرائیل هزینه انفعال در برابر حمله ایران را بیشتر از واکنش نظامی می‌داند؟

اسرائیل به اعراب: حمله ما منطقه شما را ناامن نمی‌کند؛ آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کند

بایدن: ایران به زودی به اسرائیل حمله می‌کند؛ آمریکا به دفاع از تل‌آویو متعهد است