کشف شبیه ترین سیاره به زمین، در همسایگی خورشید

کشف شبیه ترین سیاره به زمین، در همسایگی خورشید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تیمی متشکل از پژوهشگران بین المللی از کشف شبیه ترین سیاره به زمین خبر دادند.

آگهی

تیمی متشکل از پژوهشگران بین المللی از کشف شبیه ترین سیاره به زمین خبر دادند. این سیاره در حال چرخش در مدار نزدیکترین ستاره ای (پروکسیما قنطورس) است که در همسایگی خورشید قرار دارد.

تیم دوزیو، مدیر رصدخانه جنوبی اروپا روز چهارشنبه در مونیخ ضمن معرفی سیاره «پروکسیما ب» Proxima b به خبرنگاران گفت این کشف می تواند به ما کمک کند تا سیارات بیشتری را که امکان ادامه حیات در آنها وجود دارد، در جهان پیدا کنیم.

او افزود: «این سیاره، ویژه است زیرا مانند زمین یک سیاره سنگی است. این سیاره در یک منطقه قابل سکونت واقع است که در آن آب بصورت مایع وجود دارد. یعنی دستکم ما می دانیم ممکن است در آنجا نیز فرایندی برای خلق زندگی وجود داشته باشد؛ همانطور که چنین فرایندی در زمین ما وجود داشت. چنانچه چنین چیزی در تمام کهکشان راه شیری شایع باشد آنگاه این سوال مطرح می شود که آیا ممکن است جای دیگری در جهان و در سیاره ای دیگر، زندگی وجود داشته باشد؟ این می تواند بزرگترین کشف تمام دورانها باشد.»

کشف سیاره «پروکسیما ب» به کمک تلسکوپ رصدخانه شیلی امکان پذیر شده است. این سیاره جرمی شبیه به جرم زمین دارد و فاصله آن تا خورشید ۴.۲ سال نوری است. هر سال نوری ۹.۴۶۱ میلیارد کیلومتر است.

سال گذشته نیز سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) از کشف سیاره ای# خبر داد که اگرچه بسیار شبیه به زمین بود اما در فاصله ۱۴۰۰ سال نوری از زمین قرار داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دید تلسکوپ فضایی اقلیدس تار شد؛ دانشمندان اروپایی چگونه لایه یخی را ذوب می‌کنند؟

گرسنه‌ترین جرم در عالم هستی؛ کشف سیاهچاله‌ای که روزانه یک خورشید را می‌بلعد

چرا فضای گیتی با وجود درخشش میلیاردها ستاره باز هم تاریک است؟