دادگاه تبعۀ آلمانی عضو داعش در فرانکفورت آغاز شد

دادگاه تبعۀ آلمانی عضو داعش در فرانکفورت آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اولین جلسۀ دادگاه یک تبعۀ آلمانی به اتهامات جنایات جنگی و عضویت در گروه تروریستی داعش در شهر فرانکفورت برگزار شد.

آگهی

اولین جلسۀ دادگاه یک تبعۀ آلمانی به اتهامات جنایات جنگی و عضویت در گروه تروریستی داعش در شهر فرانکفورت برگزار شد. یکی دیگر از اتهامات وی مثله کردن قربانیان و زندانیان گرفتار در دست داعش است که تصاویر آن نیز بعنوان مدرک در این دادگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

کارولا بیتر، دادستان فدرال می گوید: « این فرد در بسیاری از نبردهای داعش در صفوف اول بوده و بجز این، او به جنایات جنگی متهم است. مدارکی موجود است که نشان می دهد وی و همراهانش، جنگجویان گروه مخالف را بعد از دستگیری مثله می کنند، آنها گوش و بینی این فرد را می برند و متهم این دادگاه نیز با گوشی موبایل خود از صحنه فیلمبرداری می کند و کلمات توهین آمیز بکار می برد.»

این فرد که با نام کوچک عبدالکریم در ماه فوریۀ ۲۰۱۴ در ترکیه دستگیر و پس از گذراندن یکسال در زندان از این کشور اخراج و هنگام ورود به آلمان در فرودگاه فرانکفورت دستگیر شده است.

وکیل مدافع وی محاکمۀ موکل خود را در آلمان شامل قوانین جنایی نمی داند و می گوید: «ما وارد بخشی از دستورالعمل های جنایی شده ایم که برخلاف قوانین بین المللی است. در آلمان دادگاههای جنایی زیادی در این زمینه وجود نداشته و به نظر وکلای مدافع، مثله کردن اجساد در سوریه قابل تعقیب نیست.»

وکیل مدافع این عضو داعش معتقد است آلمان با برقراری این دادگاه و محکوم کردن عبدالکریم از رژیم بشار اسد حمایت می کند. در صورت اثبات اتهامات، این فرد ممکن است به ۱۰ سال زندان محکوم شود.

این تبعۀ آلمانی که با عینک آفتابی در دادگاه حاضر شده بود همچنین متهم است که پس از بریدن سر قربانیان خود با سر آنها فوتبال بازی می کرده است. وی همچنین یک بمب دست ساز را به دوست دختر خود تحویل داده بوده تا در هواپیمایی که ازغازیان تپه عازم آلمان بود منفجر کند. دوست دختر وی نیز پس از دستگیری در ترکیه به آلمان تحویل داده شد و قرار است دادگاه وی نیز به زودی آغاز شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خطر اعدام برای دختر آلمانی عضو داعش در عراق

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد