واکنش آمریکا به پایان استفادۀ جنگنده های روسی از پایگاه نوژه

واکنش آمریکا به پایان استفادۀ جنگنده های روسی از پایگاه نوژه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزارت خارجۀ ایران روز دوشنبه اعلام کرد استفادۀ جنگنده های روسی از پایگاه هوایی نوژه در همدان برای عملیات هوایی در سوریه پایان یافته است.

آگهی

وزارت خارجۀ ایران روز دوشنبه اعلام کرد استفادۀ جنگنده های روسی از پایگاه هوایی نوژه در همدان برای عملیات هوایی در سوریه پایان یافته است. آمریکا در واکنش به این خبر می گوید از نزدیک تحولات در این زمینه را دنبال می کند.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا در دیدار هفتگی خود با خبرنگاران در این باره گفت: «شما را به گفت و گوهای میان دولت های روسیه و ایران در مورد این موضوع ارجاع می دهم. ما از نزدیک این موضوع را دنبال می کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد. در رسانه های روسی از زبان دولت اعلام شده است که استفاده از این پایگاه هوایی به طور کامل متوقف شده و برای ما هم بیشتر از این روشن نیست اما به دنبال کردن این مساله ادامه می دهیم.»

به گفتۀ بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجۀ ایران، این همکاری میان روسیه و این کشور در قالب مبارزه با داعش بوده است. وی تاکید کرده است روسیه در ایران پایگاه ندارد و در هیچ پایگاه نظامی نیز مستقر نشده است. همزمان با اعلام خبر پایان استفاده از پایگاه نظامی نوژه توسط جنگنده های روسی، مقامات آمریکا از امکان دستیابی به یک توافق با روسیه در نبرد علیه داعش در سوریه سخن می گویند.

جان کری وزیر خارجۀ آمریکا که برای دیدار با مقامات کنیا به این کشور سفر کرده است در این باره گفت: «ممکن است که تا آخر ماه توافقی بر سر موضوعی صورت بگیرد اما نمی توانم بگویم چه خواهد بود. دوست دارم خوشبین باشم و در این مورد اظهار امیدواری کنم. باید بگویم که آنچه در سوریه اتفاق می افتد باید پایان یابد، این وضعیت خیلی طول کشیده و به قیمت زندگی های زیادی تمام شده است.»

وزیر دفاع روسیه هفتۀ گذشته و یک روز پیش از استفاده جنگنده های روسی از پایگاه هوایی همدان برای عملیات بمباران مواضع داعش و دیگر گروههای تروریستی در سوریه از نزدیک شدن به یک توافق با آمریکا در مورد سوریه خبر داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

نیروی دریایی ایران برای رزمایش قریب‌الوقوع با روسیه و چین آماده می‌شود

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است