سایه اتهامات دوپینگ بر رقابت های شنا در المپیک ریو

سایه اتهامات دوپینگ بر رقابت های شنا در المپیک ریو
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رقابت های شنا در المپیک ریو تحت الشعاع موضوع دوپینگ قرار گرفت.

آگهی

رقابت های شنا در المپیک ریو تحت الشعاع موضوع دوپینگ قرار گرفت. پس از بالا گرفتن بحث ها درباره یولیا افیموا و لیلی کینگ شناگران روس و آمریکایی حاضر در المپیک ریو، مایکل فلپس، شناگر افسانه ای آمریکا جانب هموطنش را گرفت. لیلی کینگ گفته بود که فکر نمی کند یولیا افیموای روس جایی در مسابقات المپیک ریو داشته باشد.

کینگ پس از کسب مدال طلای یکصد متر کرال سینه برای تحقیر رقیب روسش، افیموا که دوم شد، انگشت سبابه خود را به نشانه اول شدن تکان داد. پیش از او افیموا در اولین دور مرحله نیمه نهایی، با تکان دادن انگشت سبابه خود به علامت اول شدن ابراز خوشحالی کرده بود.

روتا میلوتایت، شناگر اهل لیتوانی هم با دفاع از اظهارات لیلی کینگ از وی حمایت کرد و گفت: «فکر می کنم این شهامت کینگ را می رساند که درست پس از قهرمانی نظرش را بیان کند. او همان چیزی را گفت که همه ما فکر می کنیم. او گفت فکر نمی کنم «یولیا افیموا» جایی در مسابقات المپیک ریو داشته باشد.»

از سوی دیگر کامیی لاکور، شناگر فرانسوی که در فینال یکصد متر پنجم شد با انتقاد تند از سان یانگ، شناگر چینی و دارنده مدال طلای ۲۰۰ متر آزاد، او را به دوپینگ متهم کرد.

این شناگر چینی دو سال پیش و به دلیل استفاده از داروهای نیروزا به مدت سه ماه از شرکت در مسابقات بین المللی محروم شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه: اوکراین سامانه موشکی جدید آمریکایی بگیرد، «منطقه حائل» را گسترش می‌دهیم

تهدید اتمی کرملین از نبرد زمینی تا فضا؛ چه چیزی پوتین را از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باز می‌دارد؟

زلنسکی خواستار شتاب در روند اجرایی شدن مصوبه کمک نظامی آمریکا به اوکراین شد