چالش های ریو دو ژانیرو در آستانه آغاز المپیک ۲۰۱۶

چالش های ریو دو ژانیرو در آستانه آغاز المپیک ۲۰۱۶
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بازیهای المپیک ریو در حالی آغاز می شود که برگزار کنندگان برزیلی نتوانسته اند به تمام وعده هایی که در زمان اعلام نامزدی و سپس پذیرش مسئولیت میزبانی دادند، عمل…

آگهی

بازیهای المپیک ریو در حالی آغاز می شود که برگزار کنندگان برزیلی نتوانسته اند به تمام وعده هایی که در زمان اعلام نامزدی و سپس پذیرش مسئولیت میزبانی دادند، عمل کنند.

مشکلات از همان لحظه ورود بازیکنان به شهر ریو آغاز شده است. در زمان ورود به دهکده المپیک همچنان برخی از پروژه ها ناتمام بودند. همین موضوع باعث شد تیم استرالیا نارضایتی خود را از آپارتمان های خارج از استانداردی که در اختیارشان گذاشته شده بود، اعلام کنند. علاوه بر تیم استرالیا تیم های ایتالیا، آرژانتین و نیوزیلند نیز به کیفیت آپارتمانها و سطح ایمنی آنها انتقاد داشتند.

ورود مشعل المپیک به برزیل نیز با مشکلاتی همراه بود. مردم برزیل به اقدامات دولت و صرف بودجه های سنگین برای برگزاری این المپیک معترضند و همین موضوع باعث شد در مسیر عبور مشعل المپیک اختلالاتی بوجود آید. دولت برزیل طی شش ماه گذشته با مشکلات مالی متعددی دست به گریبان بوده و همین موضوع باعث ایجاد تاخیر در پرداخت دستمزدها و افزایش نارضایتی ها شده است.

احتمال داده می شود که اعتراض مردم ناراضی در روز جمعه نیز باعث ایجاد اختلالاتی در برگزاری مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک شود.

دیگر مشکل اساسی در ریو دو ژانیرو، آلودگی های زیست محیطی است. از آنجا که فاضلاب شهر بطور مستقیم وارد دریا می شود، ساحل ریو و آبهای اطراف آن بشدت آلوده است و زباله ها بطور گسترده در همه جا دیده می شود. همین موضوع در زمینه چگونگی برگزاری رقابتهایی همچون قایقرانی، موج سواری و شنا نیز نگرانی هایی را بوجود آورده است.

وجود ویروس زیکا نیز بر خطرات حضور در برزیل افزوده است. احتمال داده می شود با افزایش دمای هوا طی روزهای آینده، ویروس زیکا بیش از گذشته برزیل و شهر ریو را تهدید کند. این موضوع باعث شد برخی از ورزشکاران مشهور جهان از جمله جیسون دی و داستین جانسون و جردن اسپیث از حضور در رقابتهای المپیک ریو صرف نظر کنند.

با توجه به حوادث تروریستی متعددی که طی یکسال گذشته در نقاط مختلف جهان روی داده است، حفظ امنیت بازیهای المپیک بیش از همیشه اهمیت یافته است. از این رو ۴۷ هزار پلیس و ۳۸ هزار نفر از سربازان و نیروهای امنیتی این کشور مسئول تامین امنیت تیم های ورزشی و گردشگران ریو شده اند.

انتظار می رود در جریان این بازیها، نیم میلیون گردشگر وارد این کشور آمریکای جنوبی شوند.

در کنار مشکلات ریو برای میزبانی مسابقات، لازم است به نگرانی ها درباره سلامت برگزاری مسابقات نیز اشاره کرد.

پس از رسوایی دوپینگ گستردۀ ورزشکاران دو و میدانی کشور روسیه، کمیته بین المللی المپیک تلاش کرد نشان دهد در مقابل قوانین انعطاف ناپذیر است اما همزمان، مسئولیت حذف ورزشکاران را به فدراسیونهای بین المللی واگذار کرده است. موضوعی که انتقاد بسیاری از سازمان های ضد دوپینگ، ورزشکاران و حتی برخی از اعضای ارشد کمیته بین المللی المپیک را به همراه داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه از شر رژیم‌های غذایی سخت و غیراصولی خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم؟

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»

اعضای فدراسیون فوتبال عربستان رونالدو را به‌خاطر حرکتی «تحریک‌آمیز» جریمه و محروم کردند