اما و اگرها در مورد ایجاد گذرگاه های امن برای تخلیه ساکنان حلب

اما و اگرها در مورد ایجاد گذرگاه های امن برای تخلیه ساکنان حلب
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تلویزیون دولتی سوریه با پخش تصاویری ده ها تن از شهرواندان حلب را نشان داد که در حال ترک خانه و زندگی شان هستند تا سوار بر اتوبوس و از طریق گذرگاه هایی که «امن» خوانده شده خود را به پناهگاه های موقت…

آگهی

تلویزیون دولتی سوریه با پخش تصاویری ده ها تن از شهرواندان حلب را نشان داد که در حال ترک خانه و زندگی شان هستند تا سوار بر اتوبوس و از طریق گذرگاه هایی که «امن» خوانده شده خود را به پناهگاه های موقت برسانند.

دولت بشار اسد و متحد روسش در چارچوب «عملیاتی بشردوستانه» در شهر جنگزده حلب اقدام به باز کردن سه گذرگاه امن کرده اند؛ هدف، خروج غیرنظامیان و نظامیانی عنوان شده که سلاح شان را زمین گذاشته اند.

اما بسیاری از مردم حلب نسبت به امنیت این گذرگاه ها تردید دارند چرا که به گفته آنها توسط دولتی ایجاد شده که سالهاست اهداف غیرنظامی از جمله بیمارستان ها، بازارها و مدارس را بمباران کرده است.

سازمان ملل متحد هم به این طرح به دیده تردید می نگرد. مقام های ایالات متحده آمریکا احتمال داده اند که این اقدام تلاشی ست در جهت کاستن از جمعیت مهمترین سنگر مخالفان مسلح در کشور تا تصرف آن را توسط ارتش تسهیل شود.

مخالفان سوریه از این اقدام بعنوان جابجایی اجباری ساکنان شهر نام برده اند؛ آنچه که می تواند یک جنایت جنگی محسوب شود.

به گزارش سازمان های حقوق بشری در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار نفر در شهر حلب که عمدتا در تصرف مخالفان مسلح است، گیر افتاده اند و در پی بمباران پی در پی این منطقه از کمبود مواد غذایی و دارویی رنج می برند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

بازرسان روسیه در تاجیکستان از بستگان متهمان حمله مسکو بازجویی کردند

پوتین: افراد مسلحی که به سالن کنسرت حمله کردند، می‌خواستند به اوکراین فرار کنند؛ کی‌یف رد کرد