آلمان؛ مراسم بزرگداشت قربانیان تیراندازی مونیخ با حضور آنگلا مرکل

آلمان؛ مراسم بزرگداشت قربانیان تیراندازی مونیخ با حضور آنگلا مرکل
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مراسم بزرگداشت قربانیان تیراندازی ۲۲ ژوئیه (اول مرداد) در یک مرکز تجاری در مونیخ آلمان که منجر به کشته شدن ۹ نفر (۷ نفر از قربانیان مسلمان بودند) شد روز یک شنبه در کلیسای جامع شهر مونیخ با حضور جمعی ا

آگهی

مراسم بزرگداشت قربانیان تیراندازی ۲۲ ژوئیه (اول مرداد) در یک مرکز تجاری در مونیخ آلمان که منجر به کشته شدن ۹ نفر (۷ نفر از قربانیان مسلمان بودند) شد روز یک شنبه در کلیسای جامع شهر مونیخ با حضور جمعی از مردم و نمایندگان مذاهب مختلف از جمله مسلمانان٬ مسیحیان و یهودیان و نیز جمعی از سیاستمداران از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برگزار شد.

همچنین در پارلمان منطقه ای باواریا نیز مراسمی به یاد قربانیان این حمله برگزار شد و یوآخیم گاوک رپیس جمهوری آلمان در سخنانی گفت: «مهاجمان٬ افراد مسلح و تروریست ها می خواهند خانه ما را به مکانی پر از ترس و وحشت تبدیل کنند و شاهد تسلیم ما باشند و این تنها چیزی است که ما به آنها نخواهیم داد. آنها نخواهند توانست ما را مجبور به ابراز نفرتی کنند که خودشان ترویج می کنند. آنها نخواهند توانست ما را در اسارت یک ترس دائمی محبوس کنند زیرا ما برای آنچه که می خواهیم که همانا یک جامعه انسانی متحد است٬ ایستاده ایم.»

حدود ده روز پیش علی سنبلی مهاجم مسلح ۱۸ ساله آلمانی ایرانی تبار ۹ نفر را در یک مرکز خرید در مونیخ آلمان کشت و پس از آن دست به خودکشی زد.

به گفته پلیس آلمان مهاجم از اختلالات روانی و افسردگی شدید رنج می برده و از آندراس برویک قاتل راستگرای نروژی الهام گرفته است. برخی منابع نیز گفته اند که مهاجم انگیزه های نژاد پرستانه داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«اژدها وارد می‌شود»؛ از سال نو چینی چه می‌دانیم؟ در چه کشورهایی جشن گرفته می‌شود و چگونه؟

از عوامل انفجارهای کرمان و فرضیه‌های مطرح شده چه می‌دانیم؟

دو انفجار پیاپی در مراسم سالگرد قاسم سلیمانی در کرمان دست‌کم ۹۵ کشته و ۲۱۱ زخمی برجای گذاشت