تظاهرکنندگان استرالیایی خواستار تحقیق درباره شکنجه کودکان در زندان های کشور شدند

تظاهرکنندگان استرالیایی خواستار تحقیق درباره شکنجه کودکان در زندان های کشور شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی پخش تصاویر تلویزیونی مربوط به شکنجه و بدرفتاری با کودکان بومی در یکی از زندانهای شمال استرالیا، صدها نفر از ساکنان شهرهای بزرگ این کشور روز شنبه دست به تظاهرات…

آگهی

در پی پخش تصاویر تلویزیونی مربوط به شکنجه و بدرفتاری با کودکان بومی در یکی از زندانهای شمال استرالیا، صدها نفر از ساکنان شهرهای بزرگ این کشور روز شنبه دست به تظاهرات زدند. تظاهرکنندگان خواستار تحقیق و بررسی احتمال شکنجه کودکان در همه زندانهای این کشور هستند.

U.N. Human Rights Commission slams Australia youth prison abuse https://t.co/CxFCGDfcmy

— Reuters World (@ReutersWorld) 30 juillet 2016

جنی مونرو، فعال مدنی حقوق بومیان استرالیا در جمع تظاهرکنندگان گفت: «این یکی از وحشیانه ترین و نژاد پرستانه ترین حملات علیه جوانان ما در تاریخ معاصر این کشور است. دولت چه کاری خواهد کرد؟ یک قاضی زبان نفهم را مسئول پرونده کرده اند تا پیش از آغاز تحقیقات دغل بازی کند.»

تظاهرات روز شنبه در حالی برگزار شد که پیش تر مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا درخواست تحقیق در همه زندانهای کشور را نپذیرفته بود.

یکی از تظاهرکنندگان می گوید: «می خواهم مقامهای مربوط متوجه جنایتهایشان علیه افراد بومی شوند. می خواهم ببینم که سیاستمداران بابت قوانینی که باعث رنج و آزار افراد بومی می شود پاسخگو هستند.»

تصاویر منتشر شده مربوط به دوربین های مدار بسته بازداشتگاهی در شهر داروین است که شکنجه تعدادی از نوجوانان بومی برهنه شده را در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ نشان می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند

ادامه اعتراض پزشکان در کره‌جنوبی؛ هزاران نفر با وجود ایجاد اختلال در مراقبت‌های بهداشتی تجمع کردند