عزیمت ورزشکاران روسیه به سوی ریو در فضایی تنش آلود

عزیمت ورزشکاران روسیه به سوی ریو در فضایی تنش آلود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمتر از هشت روز مانده به شروع رسمی المپیک تابستانی ۲۰۱۶، بخش عمده ای از ورزشکاران المپیکی روسیه پنجشنبه صبح فرودگاه مسکو را به مقصد ریو دوژانیرو، محل برگزاری این بازیها ترک…

آگهی

کمتر از هشت روز مانده به شروع رسمی المپیک تابستانی ۲۰۱۶، بخش عمده ای از ورزشکاران المپیکی روسیه پنجشنبه صبح فرودگاه مسکو را به مقصد ریو دوژانیرو، محل برگزاری این بازیها ترک کردند.

ناتالیا گونچارورا یکی از اعضای تیم والیبال زنان روسیه با ابراز تاسف از محرومیت برخی از ورزشکاران کشورش می گوید: « این خیلی آزار دهنده است به خصوص وقتی بدانیم چه تلاش های سختی در این راه صورت گرفته است. برخی افراد چهار سال از عمر خود را برای آماده شدن پیش از بازیهای المپیک صرف کردند و حالا نمی توانند به آنجا بروند. برای آنها بسیار متاسفم.»

الکساندر ژوکف رئیس کمیته ملی المپیک روسیه نیز که برای بدرقه در فرودگاه حاضر شده بود، ضمن درخواست از ورزشکاران برای حفظ روحیه مبارزه و جنگندگی و توجه نکردن به تنش های موجود، خطاب به آنها گفت: «تیم المپیک روسیه یک تیم درخشان است. این افراد، همه جزو بهترین ورزشکاران ما و در زمره بهترین ها در جهان هستند. همه مردم روسیه از شما حمایت می کنند و این حمایت اکنون دو برابر شده است. شما همواره باید شعار ما در سوچی یعنی “یک کشور، یک تیم” را به یاد داشته باشید.»

از کاروان ۳۸۷ نفره روسیه دست کم یکصد نفر به ظن انجام دوپینگ و یا داشتن سابقه محرومیت ناشی از آن، اجازه حضور در المپیک ریو را دریافت نکرده اند. جدا از تیم دومیدانی روسیه که تا اطلاع ثانوی از کلیه رقابت های ورزشی محروم شده است مابقی اعضای کاروان روسیه بایست از فدراسیون های بین المللی مربوطه مجوز حضور در رقابت ها را دریافت کنند.

در پی انتشارگزارش مک لارن که از انجام دوپینگ سازمان یافته و نظام مند در میان ورزشکاران روسیه پرده برداشت، کمیته بین المللی المپیک حضور ورزشکاران روس در المپیک ریو را به تایید مورد به مورد ورزشکاران از سوی فدراسیون های بین المللی مشروط کرد.

با توجه به اینکه برخی فدراسیونهای بین المللی هنوز گزارش نهایی خود را دراین مورد منتشر نکرده اند تعداد دقیق ورزشکاران روس که اجازه حضور در بازیها را پیدا می کنند، هنوز مشخص نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسکو میزبان اولین تورنمنت تجربی بین المللی ژیمناستیک ریتمیک

دست‌کم ۷ زخمی در پی حمله با تاکسی به سمت عابران در مسکو

جشن و پایکوبی فوتبال‌ دوستان سراسر جهان در روسیه