دستاورد همایش دموکراتها برای هیلاری کلینتون چه بود؟

دستاورد همایش دموکراتها برای هیلاری کلینتون چه بود؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هیلاری کلینتون سرانجام رسما نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ایالات متحده را پذیرفت؛ حال پرسش این است که آیا وی از حمایت همه جانبه هم حزبی هایش در انتخابات بهره خواهد برد؟ آیا بخش

آگهی

هیلاری کلینتون سرانجام رسما نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ایالات متحده را پذیرفت؛ حال پرسش این است که آیا وی از حمایت همه جانبه هم حزبی هایش در انتخابات بهره خواهد برد؟ آیا بخشی از بدنه اجتماعی حزب که تا آخرین روز همایش ملی دموکرات ها از آرمان ها و برنامه های برنی سندرز پشتیبانی کردند، حامی نختسین کاندیدای زن حزب دموکرات خواهند بود؟

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در ایالات متحده آمریکا در محل همایش دموکراتها در شهر فیلادلفیا با ژان-کریستوفر بوا، تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه کاتولیک آمریکا درباره این مسائل گفتگو کرد.

یورونیوز: ما اینجا باید با کارول کینگ، خواننده آمریکایی رقابت کنیم! فضای اینجا در فیلادلفیا فوق العاده است. برداشت شما از این همایش چیست؟

ژان-کریستوفر بوا: این همایش تلاش می کند که دموکراتها را متحد کند. از امروز تا ماه نوامبر، وظیفه ایجاد اتحاد به دوش هیلاری کلینتون است تا بتواند دونالد ترامپ را شکست دهد. همان طور که باراک اوباما گفت، این اتفاق بسیار مهم است. باید پذیرفت که سخنرانی اوباما در واقع برای حفظ میراث خود او بود. از بسیاری از جهات باراک اوباما و هیلاری کلینتون دغدغه های مشترکی دارند. اگر دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شود، او تک تک کارهایی را که اوباما در طول هشت سال گذشته انجام داده است خنثی می کند.

یورونیوز: باراک اوباما با اشاره به دو رئیس جمهوری جمهوریخواه، یعنی رونالد ریگان و تئودور روزولت پیغام روشنی برای جمهوریخواهانی که هنوز تصمیم نگرفته اند فرستاد. آیا به نظر شما این پیغام در فضای کنونی شنیده می شود؟

ژان-کریستوفر بوا: دونالد ترامپ هر چه بیشتر حرفهای دیوانه وار بزند، بخصوص در زمینه مسائل بین الملل، مردم بیشتری تامل می کنند و با خود می گویند که به یک گزینه جایگزین نیاز داریم. آنها با خود می گویند من فردی خواهان تغییر یا لیبرال نیستم اما شاید اوباما راست بگوید و هیلاری کلینتون که میانه رو است گزینه بهتری باشد.

یورونیوز: بدون تردید نوع حمایت باراک اوباما از هیلاری کلینتون خیره کننده بود. چیزی که ما هیچ وقت از یک رئیس جمهوری مشغول کار ندیده بودیم. اما در عین حال او اشاره کرد که هیلاری کلینتون یک نامزد «بدون نقص» نیست. این هم اظهار نظر ویژه ای بود. او همچنان باید فکری به حال عقب ماندن خود در نظرسنجیها بکند. به نظر شما اوضاع او پس از این همایش چطور خواهد بود؟

ژان-کریستوفر بوا: به عنوان یک تحلیلگر سیاسی، من همیشه در کلاسهای درس می گویم: نامزد مورد نظر خود را با اتفاقات کم اهمیت، واکسینه کنید. هر چقدر به ماه نوامبر نزدیک می شویم، حامیان ترامپ با ایده ها و اتفاقاتی به استقبال هیلاری کلینتون می آیند که او هرگز تصورش را هم نداشت. بنابراین اگر شما نامزد یا حزب مورد علاقه خود را با اتفاقاتی که چندان اهمیت ندارند، واکسینه کنید، وقتی حملات بزرگتر در آستانه انتخابات رخ می دهند، می توانید آماده تر باشید. باور کنید، این حملات رخ می دهند.

یورونیوز: ژان-کریستوفر، با تشکر از شما برای حضور در این برنامه در فیلادلفیا.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش سخت دونالد ترامپ به سخنرانان همایش ملی دموکراتها

«طرفداران سندرز به آغوش حزب دموکرات برمی گردند»

اوباما: نه من نه بیل نه هیچکس دیگر به اندازه هیلاری لایق ریاست جمهوری نیست