اوباما: نه من نه بیل نه هیچکس دیگر به اندازه هیلاری لایق ریاست جمهوری نیست

اوباما: نه من نه بیل نه هیچکس دیگر به اندازه هیلاری لایق ریاست جمهوری نیست
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که هشت سال پیش در رقابت های درون حزبی با هیلاری کلینتون رقابت می کرد، چهارشنبه ۲۸ ژوئیه/۶ مرداد و در سومین شب گردهمایی ملی دموکرات ها در فیلادلفیا او را ستود؛ بانویی ک

آگهی

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که هشت سال پیش در رقابت های درون حزبی با هیلاری کلینتون رقابت می کرد، چهارشنبه ۲۸ ژوئیه/۶ مرداد و در سومین شب گردهمایی ملی دموکرات ها در فیلادلفیا او را ستود؛ بانویی که ممکن است در ماه نوامبر جانشین آقای اوباما در کاخ سفید شود.

رئیس جمهوری آمریکا در حمایت از هیلاری کلینتون که با دونالد ترامپ جمهوریخواه رقابت می کند، گفت:«هرگز و هرگز در برابر کسانی که می خواهند او را از میدان به در کنند، تسلیم نمی شود. هیلاری چنین شخصیتی است که من می شناسم و با گذشت زمان تحسین اش کرده ام. از همین رو با اطمینان می گویم که هرگز مرد یا زن، نه من و نه بیل، و نه هیچکس دیگر به اندازه هیلاری کلینتون لایق و مستحق برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا نبوده است.»

این سخنان آقای اوباما بی شک خنده و تشویق بیل کلینتون، همسر هیلاری را به همراه داشت که از سخنرانان دیروز و حاضران امروز کنگره حزب دموکرات بود.

اما آقای اوباما در جایی دیگر از سخنانش به دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاخت و گفت: «آمریکا در طول سالیان تغییر کرده است. اما ارزشهایی که پدربزرگ و مادربزرگم یادم دادند، جایی نرفته اند؛ این ارزش ها قوی تر از همیشه پابرجا و برای هر گروه و فرد و نژاد با هر مذهب و باوری عزیزند. به همین دلیل هم هر کسی که به ارزشهای ما بتازد، چه فاشیست باشد، چه کمونیست و یا جهادی، و یا هوچی و عوام فریبی وطنی و داخلی، شکست خواهد خورد.»

گردهمایی ملی حزب دموکرات امروز پنجشنبه با سخنرانی هیلاری کلینتون که رسما نامزدی حزبش برای انتخابات ریاست جمهوری می پذیرد، پایان می یابد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزار می شود و پیروز انتخابات در ماه ژانویه با سوگند بعنوان رئیس جمهوری جدید این کشور جانشین آقای اوباما در کاخ سفید می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان به جنگ غزه مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور بایدن، اوباما و کلینتون را مختل کردند

آغاز هفته پنجم اعتراضات ایران؛ آتش‌سوزی در زندان اوین به همراه شنیده شدن صدای آژیر و انفجار

باراک اوباما برنده جایزه امی برای روایت‌گری در یک مستند نتفلیکس شد