سازمان جهانی هواشناسی: سال ۲۰۱۶ گرمترین سال در طول تاریخ خواهد بود

سازمان جهانی هواشناسی: سال ۲۰۱۶ گرمترین سال در طول تاریخ خواهد بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان جهانی هواشناسی روز پنجشنبه اعلام کرد که احتمالا سال ۲۰۱۶ میلادی گرمترین سال در طول تاریخ خواهد بود.

آگهی

سازمان جهانی هواشناسی روز پنجشنبه اعلام کرد که احتمالا سال ۲۰۱۶ میلادی گرمترین سال در طول تاریخ خواهد بود. به گفته این سازمان همچنین بیشترین میزان دی اکسید کربن تا کنون در این سال ثبت شده است.

در ماه ژوین برای چهاردهمین ماه متوالی رکورد گرما در زمین و دریا افزایش یافته است.

رییس برنامه تغییرات اقلیمی سازمان هواشناسی جهانی با اعلام این آمار نسبت به آینده ابراز نگرانی کرد و گفت: «اگر امسال چنین غافلگیر شدیم، ببینید چه اتفاقات غیرمنتظره دیگری در آینده روی خواهد داد.»

بر اساس گزارش منتشر شده دمای شش ماهه نخست سال ۲۰۱۶، ۱.۳ درجه بیش از پایان قرن ۱۹ ام میلادی یعنی آغاز دوران صنعتی شدن بود.

مدیر علمی سازمان صلح سبز درباره آمار و ارقام سازمان هواشناسی جهانی گفت: «این گزارش نشان می دهد که باید تلاش ها را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی دو چندان کرد. این موضوع چیزی نیست که بگذاریم برای بعد و بگوییم هر وقت اوضاع اقتصادی بهتر شد به آن رسیدگی می کنیم. باید هم اکنون اقدام کرد. باید کشورها توافق پاریس را امضا و آن را اجرا کنند.»

با اینکه نزدیک به دویست کشور توافق تغییرات آب و هوایی پاریس را امضا کرده اند اما هنوز این موافقتنامه توسط پارلمان کشورها به تصویب نرسیده و اجرایی نیست.

افزایش غیرعادی دما در کره زمین سرعت آب شدن یخ های قطبی را به شدت افزایش یافته و زنگ خطر را به صدا در آورده است. بارش باران های سیل آسا در کشورهای اروپایی نیز از جمله عواقب گرمایش بی سابقه زمین است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل سیستان و بلوچستان «بیش از دوهزار میلیارد تومان» به مسیر‌ها خسارت وارد کرد

بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ تگزاس جان دست کم ۲ نفر را گرفت

۴۰ درصد گونه‌های حشرات رو به انقراض‌اند؛ چرا اهمیت از میان رفتن سوسک‌‌ها کمتر از خرس‌‌های قطبی نیست؟