اتباع ترک گریخته به یونان تفهیم اتهام شدند

اتباع ترک گریخته به یونان تفهیم اتهام شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هفت نیروی نظامی ترکیه که به همراه یک غیرنظامی با هلی کوپتر وارد یونان شده اند روز یکشنبه در دادگاه حاضر و تفهیم اتهام شدند.

آگهی

هفت نیروی نظامی ترکیه که به همراه یک غیرنظامی با هلی کوپتر وارد یونان شده اند روز یکشنبه در دادگاه حاضر و تفهیم اتهام شدند. این هشت نفر که در پی کودتای نافرجام جمعه شب در ترکیه به یونان گریخته اند به تجاوز به حریم هوایی و ورود غیرقانونی به این کشور متهم هستند.

الیا ماریناکی، وکیل مدافع این افراد در یک گفت و گوی تلفنی با یورونیوز دلیل درخواست پناهندگی موکلان خود را نجات جان خود عنوان کرد و گفت: «آنها خواهان دریافت پناهندگی از یک کشور اتحادیۀ اروپا و بویژه یونان هستند چرا که در اینجا احساس امنیت می کنند اما از بازگشت به ترکیه هراس دارند.»

به گفتۀ وکیل مدافع این گریختگان از ترکیه، آنها توانسته اند عصر روز یکشنبه با خانواده های خود تلفنی صحبت کنند و اطمینان یافته اند که هیچ فشاری بر خانواده هایشان وجود ندارد.

این هفت نفر که در جریان کودتا سوار بر یک هلی کوپتر ارتش ترکیه به همراه یک غیرنظامی خود را به یونان رسانده اند، اطمینان می دهند که در جریان کودتا نبوده اند و به آنها دستور داده شده بود که مردم مجروح را منتقل کنند تا اینکه هدف شلیک پلیس قرار گرفته اند. وکیل مدافع این افراد به خبرنگار یورونیوز گفته است که موکلانش از طریق تلفن های همراه در جریان کودتا قرار گرفته و ترسیده اند و به خاطر همین فرار کرده اند.

ترکیه از مقامات یونان خواسته است این هشت نفر را به همراه هلی کوپتر نظامی متعلق به ارتش ترکیه به این کشور بازگرداند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال دهها سرباز ترک به بازداشتگاه با دستانی بسته و نیمه برهنه

گزارش جدید اتحادیه اروپا درباره «آینده عضویت ترکیه»؛ متاثر از طرفداری اردوغان از حماس؟

جشنواره فیلم آنتالیا در ترکیه در پی جنجال بر سر «سانسور» یک اثر مستند لغو شد