پوشش زنده: کودتای نافرجام در ترکیه

پوشش زنده: کودتای نافرجام در ترکیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بن علی یلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد در تلاش برای کودتا در ترکیه، تاکنون ۱۶۱ تن کشته، ۱۴۴۰ نفر زخمی و ۲۸۳۹ تن از نیروهای مسلح این کشور بازداشت شده اند.

آگهی

بن علی یلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد در تلاش برای کودتا در ترکیه، تاکنون ۱۶۱ تن کشته، ۱۴۴۰ نفر زخمی و ۲۸۳۹ تن از نیروهای مسلح این کشور بازداشت شده اند. تصاویر زنده تلویزیونی نشان داد که تعدادی از شورشیان ارتش، که پل معلقی روی تنگه بوسفور را در اختیار داشتند، صبح شنبه تسلیم نیروهای امنیتی شدند.

۲۹ سرهنگ و ۵ ژنرال ارتش این کشور تا کنون از سمت خود برکنار شده اند. دولت رجب طیب اردوغان، کنترل اوضاع را به دست گرفته است. خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه که پیشتر شورشیان او را به گروگان گرفته بودند نیز صبح امروز آزاد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، فتح الله گولن دشمن دیرینه خود را مسئول تلاش برای این کودتا دانسته بود؛ اتهامی که آقای گولن آن را رد کرده است. آقای اردوغان همچنین اعلام کرده است که عاملان تلاش برای کودتا “به شدت مجازات” خواهند شد. آقای اردوغان شب گذشته از هواداران خود خواست به خیابانها بیایند و تا عادی شدن اوضاع به خانه باز نگردند.

مقامات ترکیه همچنین گفته اند در آنکارا پایتخت این کشور حملات علیه مجلس و کاخ ریاست جمهوری متوقف شده است. این درحالی است که گفته می شود شماری از نیروهای ارتش که در اقدام برای کودتا شرکت داشته اند همچنان در مناطق اندکی به مقاومت ادامه می دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کودتای نافرجام در ترکیه؛ هزاران نفر بازداشت شدند

دولت ترکیه کنترل شبکه های تلویزیونی را بازپس گرفت

پاسخ اردوغان به نظامیان: تصفیه های گسترده ای در راه است