واکنش اعضای پارلمان بریتانیا به گزارش چیلکات

واکنش اعضای پارلمان بریتانیا به گزارش چیلکات
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در جلسه اعضای پارلمان درباره گزارش چیلکات گفت که با وجود این گزارش بریتانیا متحدی بهتر از آمریکا ندارد و در جایی که منافع مشترک ایجاب می کند باید همکاری نظامی صورت…

آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در جلسه اعضای پارلمان درباره گزارش چیلکات گفت که با وجود این گزارش بریتانیا متحدی بهتر از آمریکا ندارد و در جایی که منافع مشترک ایجاب می کند باید همکاری نظامی صورت گیرد.

وی گفت: «تصمیم به مشارکت در مداخله نظامی همیشه باید آخرین راه حل باشد و تنها در مواردی انجام گیرد که تمام گزینه های جایگزین غیرقابل اجرا باشند. البته که بریتانیا باید از این گزارش (چیلکات) درس بگیرد اما با توجه به مداخله های نظامی ما علیه داعش در عراق یا در سوریه، بریتانیا نباید نقش خود را در صحنه جهانی کوچک کند.»

جرمی کوربین، رهبر کنونی حزب کارگر و از مخالفان سرسخت جنگ عراق نیز تاکید کرد که این جنگ را با هر معیاری که بسنجیم یک فاجعه بود.

وی گفت: «برای تک تک ما درس های فراوانی وجود دارد. باید بطور بسیار جدی این موضوع را مورد بحث قرار دهیم پیش از آنکه هرگونه تصمیم جدیدی برای مشارکت در یک اقدام نظامی بدون در نظر گرفتن عواقب آن اتخاذ کنیم.»

همزمان با ارایه گزارش چیلکات، صدها نفر از مخالفان جنگ و فعالان صلح ضمن تجمع در محوطه بیرونی خواهان محاکمه عاملان جنگ عراق شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دوچرخه‌های برقی بی‌زنجیر و بی‌صدا؛ سواره نظام جدید ارتش بریتانیا با الهام از جنگ اوکراین

جنگ اوکراین؛ لندن نزدیک به ۳ میلیارد پوند برای تقویت ذخایر نظامی خود هزینه می‌کند

ریشی سوناک: امیدواریم پس از حملات ما، حوثی‌ها از اقدامات خود عقب‌نشینی کنند