دیوید کامرون: برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا عجله ای در کار نیست

دیوید کامرون: برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا عجله ای در کار نیست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه در مجلس عوام این کشور حاضر شد و به سوالات نمایندگان درباره برکسیت و همچنین نتایج گفتگوها در نشست روز سه شنبه سران اتحادیه اروپا در بروکسل پاسخ…

آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه در مجلس عوام این کشور حاضر شد و به سوالات نمایندگان درباره برکسیت و همچنین نتایج گفتگوها در نشست روز سه شنبه سران اتحادیه اروپا در بروکسل پاسخ داد.

شش روز پس از برگزاری همه پرسی برکسیت، او بار دیگر تاکید کرد که بریتانیا قبل از آغاز روند جدایی از اتحادیه اروپا از تمام زمان قانونی که در اختیار دارد، استفاده خواهد کرد.

آقای کامرون با اشاره به پیمان لیسبون گفت: «بر اساس ماده پنجاه، برخلاف آنچه که برخی انتظار دارند، روش کار به این گونه نیست که بریتانیا فورا روند خروج را آغاز کند. درحالی که تنها یک یا دو نفر هستند که چنین خواسته ای دارند، دیدگاه اکثر رهبران اروپایی این بود که باید برای استفاده از این حق، زمان صرف کرد. آنها همچنین گفته اند هیچ مذاکره ای بدون اطلاع رسانی انجام نخواهد شد اما فکر نمی کنم این کار مانع از آن شود که نخست وزیر جدید با برخی از شرکا و در واقع با نهادهای اروپایی وارد گفتگو شود.»

در همین روز جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و رهبر اپوزیسیون نیز طی سخنانی نسبت به وضعیت اقتصادی بریتانیا در حال حاضر و همچنین پس از عملی شدن برکسیت ابراز نگرانی کرد.

او گفت: «امروز ما وظیفه داریم که به بازسازی اقتصاد برای فردا بپردازیم. اقتصادی که از حقوق اجتماعی و حقوق کار محافظت کند و بگونه ای عمل شود که رفاه ایجاد شده در کشور بین همه تقسیم شود. برای این کار، من مصرانه به نخست وزیر و کسی که جانشین او می شود می گویم آنچه که کشورمان اکنون نیاز دارد یک برنامه مشخص برای سرمایه گذاری است و نه برای ریاضت بیشتر و کاهش خدمات عمومی.»

آقای کامرون همچنین در پایان سخنانش در اشاره به رای عدم اعتماد نمایندگان حزب کارگر به جرمی کوربین، خطاب به او گفت: «احتمالا این مربوط به منافع حزب من می شود که در اینجا حضور دارند نه به منافع ملی. پس محض رضای خدا برو.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت

شکست «امپراتوری» اتحادیه اروپا در دفاع از مرزهای خود؛ تاوان را چه کسی خواهد پرداخت؟