اردوغان درصدد عادی سازی روابط ترکیه و روسیه است

اردوغان درصدد عادی سازی روابط ترکیه و روسیه است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که درصدد بهبود روابط آنکارا مسکو است طی نامه ای به همتای روس خود مراتب تاسف خود را از حادثه حمله به بمب افکن روسیه اعلام کرده و کشته شدن خلبان روس را تسلیت گفته…

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که درصدد بهبود روابط آنکارا مسکو است طی نامه ای به همتای روس خود مراتب تاسف خود را از حادثه حمله به بمب افکن روسیه اعلام کرده و کشته شدن خلبان روس را تسلیت گفته است.

رهبران دو کشور از این نامه روایتی متفاوت می دهند. روایت آنکارا از این نامه «اظهار تاسف» است و روایت مسکو «عذرخواهی». گفته می شود در این نامه از پرداخت غرامت بابت حادثه مذکور سخنی به میان نیامده است.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به این نامه گفت: « در این نامه که به رئیس جمهور محترم پوتین فرستاده ام مراتب تاثر خود را از حادثه ای که رخ داده اعلام کردم و به او قابلیت هایمان در زمینه همکاری منطقه ای را یادآور شدم. فکر می کنم بتوانیم شرایط کنونی را پشت سر گذاریم. این موضوع برای عادی سازی سریع روابطمان از اهمیت زیادی برخوردار است.»

گفته می شود روسای جمهوری دو کشور قرار است روز چهارشنبه تلفنی با یکدیگر گفتگو کنند. در همین حال وزیر خارجه روسیه با استقبال از این اقدام گفته که ترکیه «گام مهمی» را در زمینه ترمیم روابط دوجانبه برداشته است.

هفت ماه پیش بود که بمب افکن روسیه توسط جنگنده ارتش ترکیه هدف قرار گرفت و سقوط کرد و موجب بروز تنش در روابط دیپلماتیک مسکو و آنکار شد. آنکارا می گوید هواپیمای روس حریم هوایی ترکیه را نقض کرده است. در پی این حادثه روسیه علیه ترکیه تحریم های اقتصادی وضع کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد

زلنسکی و اردوغان در استانبول با یکدیگر دیدار کردند

علی‌اف در دیدار با اردوغان: جنگ به حل و فصل مشکل تاریخی قره‌باغ کمک کرد