روایت متفاوت ترکیه و روسیه از نامه اردوغان به پوتین

روایت متفاوت ترکیه و روسیه از نامه اردوغان به پوتین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هفت ماه پس از هدف قرار گرفتن یک جنگنده روسیه توسط نیروهای ارتش ترکیه، رئیس جمهوری ترکیه به همتای روس خود نامه ای نوشته است که مقامهای دو کشور از آن روایتهای متفاوتی ارائه می…

آگهی

هفت ماه پس از هدف قرار گرفتن یک جنگنده روسیه توسط نیروهای ارتش ترکیه، رئیس جمهوری ترکیه به همتای روس خود نامه ای نوشته است که مقامهای دو کشور از آن روایتهای متفاوتی ارائه می کنند.

دفتر رئیس جمهوری روسیه می گوید، رئیس جمهوری ترکیه در این نامه «عذرخواهی» کرده است، اما مقامهای ترکیه می گویند در این نامه خبری از عذرخواهی نیست و فقط در آن ابراز همدردی شده است.

ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر رئیس جمهوری ترکیه گفته است که آقای اردوغان در این نامه «ناراحتی عمیق» خود را از سقوط هواپیمای روسیه ابراز کرده است و گفته است که شریک غم خانواده خلبان کشته شده در این حادثه است.

بر اساس این گزارش آقای اردوغان نوشته است که خواهان از سرگیری روابط دوجانبه بین دو کشور ترکیه و روسیه است تا این دو کشور بتوانند مشکلات منطقه ای را با همکاری حل کنند.

در پی حادثه حمله به یک هواپیمای جنگنده روس در پاییز سال گذشته و پس از این که رجب طیب اردوغان حاضر نشد عذرخواهی کند، روسیه علیه ترکیه تحریمهای اقتصادی وضع کرد.

آقای پوتین این اقدام ترکیه را «از پشت خنجر زدن» خواند و اعلام کرد تا زمانی که ترکیه عذرخواهی نکند، تحریمها لغو نخواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه چگونه به جنبش‌های زنان این کشور جان دوباره بخشید؟

شکست سنگین حزب اردوغان در انتخابات شهرداری‌های ترکیه

اپوزیسیون دوباره جان گرفته ترکیه توانست در انتخابات محلی شهرهای مهم پیشتاز باشد