حکم دیوان دادگستری اتحادیه اروپا درباره مزایای کودکان کارگران خارجی در بریتانیا

حکم دیوان دادگستری اتحادیه اروپا درباره مزایای کودکان کارگران خارجی در بریتانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که بریتانیا می توان مزایای کودکان برخی کارگران خارجی فاقد اقامت قانونی در بریتانیا را که فرزندانشان در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا اقامت دارند، قطع…

آگهی

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که بریتانیا می توان مزایای کودکان برخی کارگران خارجی فاقد اقامت قانونی در بریتانیا را که فرزندانشان در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا اقامت دارند، قطع کند.

کمیسیون اروپا پیش از این گفته بود شیوه دولت بریتانیا برای کنترل قانونی بودن اقامت کودکان کارگران خارجیِ ساکن بریتانیا، تبعیض علیه کارگران خارجی اتحادیه اروپاست زیرا شهروندان بریتانیایی به این شکل کنترل نمی شوند.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا با رد استدلال کمیسیون اروپا گفته است که ممکن است این شیوه بررسی تا اندازه ای به «رفتار نابرابر» بیانجامد اما اگر برای حفاظت از بودجه عمومی دولتی باشد، قابل توجیه است.

این موضوع یکی از مسائل داغ مورد مذاکره دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا با اتحادیه اروپا بوده است و اکنون حامیان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا از این خبر بسیار خوشحالند زیرا ممکن است وزن حامیان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا را در همه پرسی سوم تیرماه سال جاری (۲۳ ژوئن) افزایش دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایتالیا ملزم به پرداخت کمک هزینه فرزندآوری به اتباع کشورهای ثالث شد

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت