آیا «برکسیت» به نفع شرکتهای کوچک و متوسط است؟

آیا «برکسیت» به نفع شرکتهای کوچک و متوسط است؟
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با نزدیک شدن تاریخ برگزاری همه پرسی درباره ماندن و یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا صاحبان و مدیران شرکتها و بنگاههای تجاری کوچک و متوسط بر خلاف کمپانی های بزرگ هنوز دقیقا نمی دانند ماندن در این اتحا

آگهی

با نزدیک شدن تاریخ برگزاری همه پرسی درباره ماندن و یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا صاحبان و مدیران شرکتها و بنگاههای تجاری کوچک و متوسط بر خلاف کمپانی های بزرگ هنوز دقیقا نمی دانند ماندن در این اتحادیه در جهت منافع آنهاست و یا خیر.

آنگس آرمسترانگ، مدیر بخش اقتصاد کلان موسسه ملی مطالعات اقتصادی و اجتماعی بریتانیا اعتقاد دارد: «هیچگاه هیچ کشوری به وسعت بریتانیا یک اتحادیه اقتصادی را ترک نکرده است. به عبارت دیگر در این زمینه هیچ سابقه ای از گذشته نداریم که اطلاعاتی به ما بدهد. بنابراین به عرصه ناشناخته ای پا می گذاریم.»

شرکت «رید استیل»، فعال در بخش سازه های فولادی و ساخت و ساز خروج از اتحادیه اروپا را به نفع فعالیتهای خود می داند. مدیر این شرکت اعتقاد دارد قوانین دست و پا گیر مانع پیشرفت است.

سیمون بوید، مدیر کمپانی «رید استیل» گفت: «باید از این موقعیت استفاده کرد. این یک فرصت استثنایی برای ماست تا بتوانیم بر سرنوشت خود کنترل داشته باشیم. از نقطه نظر تجاری بازرگانی اتحادیه اروپا تبعات منفی برای ما دارد. با قواعد و قوانین بیش از حدی مواجه هستیم که جلوی ما سد ایجاد کرده اند.»

اما مدیر شرکت «ایست اند فودس» صادرکننده غذاهای آسیایی از اروپا به نقاط مختلف بیم آنرا دارد که خروج از اتحادیه اروپا برروی روند صادرات این کمپانی تاثیر منفی داشته باشد. جیسون ورا، رییس این کمپانی می گوید: «از نظر بازرگانی ایجاد تسهیلات در مبادلات نکته مهمی است. از لحاظ اداری سهولت بیشتری برای فروش اجناس در اروپا وجود دارد. برای ثبت شرکتها و فعالیتها سخت گیری در اتحادیه اروپا وجود ندارد و این مقرون به صرفه است. بنابراین تسهیلات زیادی که به شرکتها کمک می کنند وجود دارد.»

پس از انتشار نتایج یک نظر سنجی در روز دوشنبه مبنی بر اینکه ۵۱ درصد مردم خواهان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا کاهش یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟