وزیر خارجه اسرائیل: نشست پاریس چشم انداز صلح را دور می کند

وزیر خارجه اسرائیل: نشست پاریس چشم انداز صلح را دور می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کنفرانس پاریس برای برقرای صلح در خاورمیانه با هدف از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها روز جمعه به کار خود پایان داد.

آگهی

کنفرانس پاریس برای برقرای صلح در خاورمیانه با هدف از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها روز جمعه به کار خود پایان داد. این نشست با حضور دبیرکل سازمان ملل و وزیران خارجه و نمایندگان ۳۰ کشور به ابتکار فرانسه برگزار شد.

ژان مارک ارو، وزیر امور خارجه فرانسه در این کنفرانس گفت که چشم انداز «دو کشور در یک سرزمین در خطر است.» و برای حفظ راه حل وجود دو کشور در کنار هم، باید به سرعت اقدام کرد. وی افزود: «من قول دادم که کار پیش از پایان همین ماه آغاز شود. از تمام دیدگاه ها و نظرات استقبال می کنیم. هدف ما متمرکز کردن تمام تلاش ها و ایجاد یک برنامه حاوی تشویق ها و تضمین هاست. این برنامه را تا پایان سال در کنفرانسی که با حضور اسرائیلی ها و فلسطینی ها برگزار خواهد شد ارائه می کنیم.»

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با تاکید بر لزوم یافتن راهی برای از سرگیری گفت و گوها میان دو طرف گفت: «ما هنوز از روند صلح خارمیانه سخن می گوییم در حالی که در واقعیت فعلا هیچ روند صلحی وجود ندارد. نقش و وظیفه جامعه بین الملل و اتحادیه اروپا پیش از هر چیز این است که شرایط را برای از سرگیری روند صلح احیا کند.»

در همین حال وزیر امور خارجه اسرائیل در واکنش به کنفرانس پاریس گفت که این نشست «چشم انداز صلح را دور می کند.» وی افزود در تاریخ از این کنفرانس به عنوان نشستی که مواضع فلسطینی ها را سخت تر کرد یاد خواهد شد.

درمقابل صائب عریقات، از مقامات بلند پایه سازمان آزادی بخش فلسطین و مذاکره کننده پیشین فلسطینی ها کنفرانس پاریس را «گام بسیار مهمی» برای برقراری صلح در منطقه خواند.

#InitiativePaix : Près de 30 États, l'UE, l'ONU et la Ligue Arabe participent à cette conférence. pic.twitter.com/Angl7Yvueq

— France Diplomatie (@francediplo) 3 juin 2016

“La paix passera par deux États, cela doit être rappelé solennellement et sans ambiguïté” https://t.co/ROqvi8jj1npic.twitter.com/BtyKHop1SG

— Élysée (@Elysee) 3 juin 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نشست پاریس و ناامیدی درباره حل اختلافات اسرائیل و فلسطین

نشست پاریس با هدف از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین

ماکرون: به رسمیت شناختن کشور فلسطین دیگر برای ما یک تابو نیست