مسی در دادگاه مسئولیت را به گردن پدرش انداخت

مسی در دادگاه مسئولیت را به گردن پدرش انداخت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی کاتالان ها و پدرش روز پنجشنبه در ارتباط با پرونده چهارمیلیون یورویی فرار مالیاتی در دادگاه بارسلون حاضر شدند.

آگهی

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی کاتالان ها و پدرش روز پنجشنبه در ارتباط با پرونده چهارمیلیون یورویی فرار مالیاتی در دادگاه بارسلون حاضر شدند.

لیونل مسی که حدود سه سال است با اتهام فرار مالیاتی در اسپانیا روبرو است، در دفاع پانزده دقیقه ای خود مسئولیت تقلب های مالیاتی سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ را به گردن پدرش انداخت. او گفت: «واقعیت این است که من در جریان هیچ چیز نبودم. همانطوریکه پدرم هم اشاره کرد تمرکز من بر فوتبال بود و در این رابطه به پدرم اعتماد داشتم، همینطور به وکلایی که او برای پیش بردن امور انتخاب کرده بود. من واقعا در جریان نبودم.»

این در حالیست که طبق رای سال پیش دادگاه عالی بارسلون صرف بی اطلاعی مسی از نحوه فعالیت های شرکت هایش در بهشت های مالیاتی ای نظیر اروگوئه و بلیز برای این ستاره ۲۸ ساله مصونیتی ایجاد نخواهد کرد؛ شرکت هایی که امضای او پای تمامی اسنادشان موجود است.

۲۲ ماه زندان و جریمه سنگین نقدی، مجازاتی است که دادستانی اسپانیا برای مسی و پدرش درخواست کرده است. هر چند طبق قوانین جاری اسپانیا مسی حتی در صورت محکوم شدن راهی زندان نخواهد شد. (طبق رویه قضایی اسپانیا، احکام زندان کمتر از دو سال برای مجرمانی که سابقه کیفری در پرونده شان وجود نداشته باشد جنبه تعلیقی پیدا می کند.) انتظار می رود رای نهایی دادگاه هفته آینده صادر شود.

الزام مسی به شرکت در این دادگاه موجب شده تا او بخشی از اردوی آماده سازی تیم ملی آرژانتین که خود را برای مسابقات «کوپا آمریکا» آماده می کند را از دست بدهد. آرژانتین در اولین دیدار خود در این رقابتها دوشنبه آینده در کالیفرنیا به مصاف شیلی خواهد رفت. لیونل مسی کاپیتان قصد دارد بسرعت در آمریکا به همتیمی هایش ملحق شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سایه یک بوسه بر قهرمانی در جام جهانی؛ سرمربی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا برکنار شد

پایان مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان برد و صعود نکرد، پورتو با گلزنی طارمی به یک هشتم رسید

بوسه دردسرساز رئیس فدراسیون اسپانیا؛ جنی هرموسو: تنها یک «ژست طبیعی محبت‌آمیز» بود