یوروگروپ با پرداخت ۱۰.۳ میلیارد یورو به یونان موافقت کرد

یوروگروپ با پرداخت ۱۰.۳ میلیارد یورو به یونان موافقت کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صندوق بین المللی پول و یوروگروپ سه شنبه و در جریان نشست خود در بروکسل با پرداخت مرحلۀ بعدی از وام به یونان موافقت کردند.

آگهی

صندوق بین المللی پول و یوروگروپ سه شنبه و در جریان نشست خود در بروکسل با پرداخت مرحلۀ بعدی از وام به یونان موافقت کردند. در این مرحله قرار است ۱۰.۳ میلیارد یورو از بستۀ کمکی به یونان در اختیار این کشور قرار بگیرد.

یورگن دیسلبلوم، رئیس یورگروپ که از وزرای دارایی حوزۀ پولی یورو تشکیل شده است، در پایان این نشست گفت: «این خبر خوبی است، در واقع این بخش از توافق از پیشرفت برنامه ها خبر می دهد. ضمن آنکه یونان هم خیلی کار کرده است. همه ما در این پرونده پیشرفتهای خوبی داشتیم.»

موافقت با پرداخت این بخش از وام به یونان در پی تصویب لایحۀ اصلاحات دولت توسط پارلمان ممکن شده است. این اقدام دولت و پارلمان یونان اعتراضات زیادی را در کشور برانگیخته اما بدون این اصلاحات یوروگروپ و صندوق بین المللی پول اعلام کرده بودند مبلغ ۱۰.۳ میلیارد یورو به این کشور پرداخت نمی شود.

این مبلغ طی دو مرحله به یونان پرداخت خواهد شد که از این میان، مبلغ ۷.۸ میلیارد یورو تا پایان ژوئن در اختیار دولت یونان قرار می گیرد.

این اصلاحات شامل افزایش مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده و تغییرات قانون بازنشستگی و همچنین تسهیل و سرعت بخشیدن به خصوصی سازی در یونان است و دولت این کشور می گوید با این اصلاحات ضمن کسب درآمد برای کاهش کسری بودجه، در هزینه های عمومی نیز صرفه جویی خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان یونان به لایحۀ اصلاحات دولت رای مثبت داد

پارلمان یونان برنامه های اصلاحی دولت را بررسی می کند

دو لایحه مهم اصلاحی دولت یونان برای جلب رضایت طلبکاران