طرفداران و مخالفان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مخاطبان خود را متقاعد می کنند

طرفداران و مخالفان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مخاطبان خود را متقاعد می کنند
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک ماه مانده به برگزاری همه پرسی درباره ماندن و یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا «برکسیت»، دیوید کامرون نخست وزیر و جورج آزبورن، وزیر دارایی این کشور از جمله موافقان ماندن در این اتحادیه، نسبت به خطر

آگهی

یک ماه مانده به برگزاری همه پرسی درباره ماندن و یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا «برکسیت»، دیوید کامرون نخست وزیر و جورج آزبورن، وزیر دارایی این کشور از جمله موافقان ماندن در این اتحادیه، نسبت به خطرات خروج احتمالی از آن هشدار می دهند.

دیوید کامرون گفت: «شوکی که در اثر خروج از اروپا به اقتصاد ما وارد می شود آنرا دچار رکود خواهد کرد. این اولین رکود اقتصادی در تاریخ ما خواهد بود که توسط خودمان ایجاد می شود.»

جورج آزبورن، وزیر دارایی بریتانیا نیز اعتقاد دارد: «در عرض دو سال در خوشبینانه ترین ارزیابی ها حداقل ۵۰۰ هزار فرصت شغلی از بین می رود. بریتانیا می تواند تا ۸۲۰ هزار فرصت شغلی از دست بدهد.»

از طرف دیگر بوریس جانسون، شهردار سابق لندن، از حزب محافظه کار یعنی هم حزبی نخست وزیر بریتانیا از جمله موافقان سرسخت خروج کشور از اتحادیه اروپاست.

آقای جانسون گفت: «چرا باید سالانه ۱۰ میلیارد پوند پول به بروکسل بدهیم؟ یک قسمت از آن برای دوستان خرج می شود و قسمتی دیگر هزینه حمایت از گاوبازی در اسپانیا می شود. آیا مالیات دهندگان بریتانیایی باید از گاوبازی در اسپانیا حمایت کنند؟ مسلما خیر.»

نتایج یک نظرسنجی که هفته گذشته در بریتانیا انجام شده نشان می دهد ۵۳ درصد مردم این کشور خواهان ماندن در اتحادیه اروپا هستند. ۴۷ درصد درنظر دارند برای خروج کشورشان از این اتحادیه رای دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده