کاراکاس؛ رویارویی معترضان به سیاستهای دولت و نیروهای امنیتی

کاراکاس؛ رویارویی معترضان به سیاستهای دولت و نیروهای امنیتی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی درخواست ائتلاف مخالفان دولت، بسیاری از مردم ونزوئلا سومین اعتراض بزرگ خود طی یک هفته گذشته را علیه دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور برگزار…

آگهی

در پی درخواست ائتلاف مخالفان دولت، بسیاری از مردم ونزوئلا سومین اعتراض بزرگ خود طی یک هفته گذشته را علیه دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور برگزار کردند.

با اینحال در کاراکاس سربازان گارد ملی و نیروهای پلیس مانع از پیشروی تظاهر کنندگان بسوی مقر هیات انتخابات ملی شدند و با پرتاب گاز اشک آور معترضان را متفرق کردند.

#Venezuela opposition protesters tear gassed, blocked by national guard https://t.co/8C2v1aJSURpic.twitter.com/hWCu8p1Kko

— UPI.com (@UPI) 18 mai 2016

یکی از تظاهرکنندگان می گوید: «این دولت تنها با قدرت نظامی اداره می شود. ۸۰ درصد مردم ونزوئلا خواهان دموکراسی هستند.»

جوان دیگری نیز که در میان جمعیت معترض حضور دارد می گوید: «ما خواهان تغییر هستیم. از طریق قانون اساسی، به صورت دموکراتیک و صلح آمیز باید با این دولت خداحافظی کنیم.»

رویارویی معترضان به سیاستهای دولت و نیروهای امنیتی در حالی صورت می گیرد که ائتلاف مخالفان دولت در پارلمان این کشور پیش تر مردم و ارتش را به نافرمانی مدنی دعوت کرده بود.

کمبود شدید مواد غذایی و دیگر کالاهای اساسی، قطعی های پیاپی آب و برق، تورم بالا و افزایش میزان جرائم و در نهایت افزایش غارت اموال، بر شمار معترضان به سیاستهای حکومت سوسیالیستی نیکلاس مادورو افزوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سومین راهپیمایی بزرگ مردم ونزوئلا علیه دولت نیکلاس مادورو

ونزوئلا در آستانه ورشکستگی

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند