زنهای برزیلی می گویند میشل تمر مردسالار است

زنهای برزیلی می گویند میشل تمر مردسالار است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

علیرغم برکناری دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل از کار مخالفت و اعتراض ها در این کشور فروکش نکرده است. همزمان با نخستین نشست رسمی میشل تمر که به عنوان

آگهی

علیرغم برکناری دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل از کار مخالفت و اعتراض ها در این کشور فروکش نکرده است.

همزمان با نخستین نشست رسمی میشل تمر که به عنوان رئیس دولت موقت جانشین دیلما روسف شده با رهبران اتحادیه های کارگری، هزاران نفر که بیشتر آنها زن بودند، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شهرهای برزیل تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان با غیرمشروع خواندن دولت وی، میشل تمر را فردی مردسالار خواندند که کابینه ای «سفیدپوست» و «مردانه» تشکیل داده است.

برخی از اتحادیه های کارگری از جمله قدرت اتحادیه و کنفدراسیون متحد کارگران نیز با اعلام مخالفت خود برای انجام اصلاحات در قانون بازنشستگی توسط میشل تمر، تاکید کرده اند دولت وی را به رسمیت نمی شناسند.

یکی از مخالفان وی می گوید: «دولت تمر پدرسالار، غیرقانونی و مردسالار است. او هیچ احترامی برای ما قائل نیست. ما زنان با حمایت از دیلما، خیابان ها را تا زمان سقوط میشل تمر اشغال خواهیم کرد.»

یکی دیگر از تظاهرات کنندگان نیز می گوید در عرض ۲۴ ساعت، تمر برزیل را به مدت ۳۰ سال به عقب برمی گرداند.

همۀ ۲۴ عضو کابینۀ موقت میشل تمر مرد و سفید پوست هستند و هیچ زنی در این کابینه مشارکت ندارد. این امر در کشوری که از اقلیت های مختلف تشکیل شده و رنگین پوستان بخش مهمی از کشور را تشکیل می دهند با واکنش همراه شده است. میشل تمر در پاسخ به این اعتراض ها قول داده است زنان را به سمت هایی نظیر معاون و وزیر مشاور منصوب کند.

روز پنجشنبه، دوازدهم ماه مه دیلما روسف به اتهام دستکاری در حساب های دولتی و فساد مالی با رای سنای برزیل از کار برکنار و میشل تمر، معاون وی به مدت شش ماه به عنوان رئیس دولت موقت منصوب شد.

نیروهای چپ برزیل می گویند میشل تمر در تخریب چهرۀ رئیس جمهوری برزیل و برکناری وی نقش مهمی ایفا کرده است و حزب کارگران این کشور از هواداران خود خواسته است به اعتراض ها علیه دولت موقت برزیل ادامه بدهند.

تعدادی از رهبران کشورهای آمریکای جنوبی از جمله السالوادور، کوبا و بولیوی برکناری دیلما روسف را یک کودتا نامیده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای دسته‌جمعی زنان ماهنامه واتیکان در اعتراض به مردسالاری سردبیر

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد

کارناوال رقص سامبا در ریو دوژانیروی برزیل، فوریه ۲۰۲۴