رئیس جمهوری منتخب فیلیپین مجازات مرگ را به کشورش بازمی گرداند

رئیس جمهوری منتخب فیلیپین مجازات مرگ را به کشورش بازمی گرداند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری منتخب فیلیپین درنظر دارد مجازات مرگ را بار دیگر در کشورش به اجرا گذارد. رودریگو دوترته یک هفته پس از پیروزی در انتخابات

آگهی

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری منتخب فیلیپین درنظر دارد مجازات مرگ را بار دیگر در کشورش به اجرا گذارد. رودریگو دوترته یک هفته پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، در نخستین نشست خبری خود از بازگشت مجازات مرگ خبر داد؛ مجازاتی که ده سال پیش در این کشور لغو شده بود. او گفت: «اگر در جریان بازداشت به شیوه خشونت آمیز مقاومت شود، مطابق دستور من، پلیس باید با هدف کشتن تیراندازی کند.»

لفاظی های دوترته و حمایت او از کشتن مجرمان، نگرانی ها نسبت به بازگشت دوران استبدادی دیکتاتور سابق این کشور را به همراه داشته است. او در یکی از اظهاراتش «کشتن یکصد هزار مجرم و دفن آنها در خلیج مانیل را برای پروار کردن ماهی ها» وعده داد بود.

کریستینا پالابای، دبیر کل گروه مدافع حقوق بشر کاراپاتان با انتقاد از مواضع دوترته گفت: «مساله فقر، نابرابری گسترده در زمینه آموزش و فقدان سازوکار مناسب بازپروری در نظام کیفری و قضایی هم مطرح است. از اینرو مجازات مرگ نمی تواند مشکلات نظام نابرابر را حل کند.»

شهردار شهر داوائو که به او لقب «ترامپ فیلیپین» داده اند، کارزار انتخاباتی خود را با شعارهایی نظیر «از میان برداشتن جنایتکاران و مجرمان» پیش برد و توانست در انتخابات هفته گذشته افکار عمومی بیشتر رای دهندگان فیلیپین را با خود همراه سازد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران در صدر فهرست جهانی اعمال مجازات اعدام

رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن و فیلیپین در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی

تنش در دریای جنوبی چین؛ رئیس‌جمهوری فیلیپین به پکن هشدار داد