اوکراینی ها از دختر تاتار کریمه به گرمی استقبال کردند

اوکراینی ها از دختر تاتار کریمه به گرمی استقبال کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جمالا، خوانندۀ اوکراینی که جایزۀ یوروویژن امسال را با ترانه ای دربارۀ کوچ اجباری تاتارها از کریمه از رقبای خود ربود، شامگاه یکشنبه در فرودگاه کی یف

آگهی

جمالا، خوانندۀ اوکراینی که جایزۀ یوروویژن امسال را با ترانه ای دربارۀ کوچ اجباری تاتارها از کریمه از رقبای خود ربود، شامگاه یکشنبه در فرودگاه کی یف مورد استقبال تعداد زیادی از مقامات رسمی و مردم قرار گرفت.

دهها خبرنگار در انتظار این خوانندۀ اوکراینی بودند و همزمان، صدها نفر از مردم نیز برای دیدار با جمالا خود را به بخش میهمانان رسانده بودند.

ترانه ای که جمالا در یوروویژن امسال اجرا کرده، خشم کرملین و مقامات کریمه را برانگیخته است. نمایندگان دومای روسیه انتخاب وی را سیاسی دانسته و خواستار تحریم یوروویژن ۲۰۱۷ شده اند.

رفعت چوباروف، رئیس مجلس ملی تاتارهای کریمه می گوید: «این پیروزی نه فقط برای کریمه و تاتارهای این منطقه بلکه برای کل اوکراین ارزشمند است. حالا همۀ دنیا وضعیت اوکراین را فهمیده است و برای این از جمالا سپاسگزاریم.»

جمالا نام ۱۹۴۴ را برای ترانۀ فینال یوروویژن ۲۰۱۶ برگزیده بود، ترانه ای که به کوچ اجباری تاتارهای کریمه در این سال به دستور استالین اشاره دارد.

The Grand Final of Eurovision 2016 is on Saturday!
Vote for Jamala!
Vote for Ukraine!
#21 in the Finalhttps://t.co/1lxdtnDn8s
#eurovision

— JAMALA (@jamala) 13 mai 2016

امینه دختری تاتار که به فرودگاه آمده می گوید جمالا ترانه ای را در مورد رنجی خوانده است که همه ما تجربه کرده ایم. لیلای خردسال نیز می گوید وقتی خبر برنده شدن جمالا را اعلام کردند از خوشحالی فریاد هورا کشیده است.

جمالا ترانۀ ۱۹۴۴ را با الهام از خاطرات مادربزرگ مادری خود در زمان کوچ اجباری از کریمه به آسیای مرکزی نوشته و آهنگ آن را نیز خود ساخته است. در جریان این کوچ اجباری، بیش از ۸۰۰۰ نفر از تاتارهای کریمه که به زور در واگن های سربسته سوار شده بودند به دلیل عدم دسترسی به آب و غذا و همچنین ابتلا به بیماری تیفوئید جان خود را از دست دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روس ها می گویند جایزۀ اول یوروویژن حق آنها بود نه اوکراینی ها

جمالا، پیروز شصت و یکمین دوره یوروویژن

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند