دیدار نخست وزیر کانادا از مناطق آسیب دیده از آتش سوزی

دیدار نخست وزیر کانادا از مناطق آسیب دیده از آتش سوزی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز جمعه از مناطق آسیب دیده از آتش سوزی که بیش از دو هفته پیش مناطق وسیعی از استان آلبرتا آغاز و بویژه شهر مک ماری را

آگهی

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز جمعه از مناطق آسیب دیده از آتش سوزی که بیش از دو هفته پیش مناطق وسیعی از استان آلبرتا آغاز و بویژه شهر مک ماری را تحت تاثیر قرار داده بود، دیدار کرد. آقای تردو گفته است که پیش از بازدید مستقیم، مقیاس ویرانی های این آتش سوزی را تا این حد تصور نمی کرده است.

جاستین تردو همچنین در این دیدار شجاعت و تلاش آتش نشان هایی که در عملیات دفاع از مراکز نفتی منطقه فورت مک ماری شرکت داشتند را ستود و درسخنانی گفت: «از سخاوت شما متشکرم. تنها ظرف ۱۱ روز ۸۶ میلیون دلار برای کمک به مردم فورت مک ماری به صلیب سرخ کانادا اهدا شده است. این مبلغ بهمراه کمک های دولت، رقم کمک ها را بسیار بالاتر خواهد برد. کار مهم اکنون این است که بفهمیم چگونه، کجا و چطور می توانیم بازسازی را که تازه آغاز شده به پیش ببریم.»

بیش از ۸۸ هزار نفری که از مناطق آسیب دیده بویژه شهر مک ماری در اثر آتش سوزی تخلیه شده اند اکنون در اقامتگاههای موقت زندگی می کنند. مقامات محلی می گویند به حدود دو هفته وقت نیاز دارند تا برنامه بازگشت ساکنان را آماده کنند. در وضعیت کنونی که هنوز آتش سوزی های کوچکی در منطقه ادامه دارد، مقامات بندرت به ساکنان اجازه بازگشت به خانه هایشان را می دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند

طرح دولت کانادا برای محدود کردن صدور ویزای دانشجویی و اجازه کار؛ چه کسانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند؟

کانادا ۱۲ موسسه و نهاد تحقیقاتی ایرانی از جمله دانشگاه صنعتی شریف را در لیست تحریم‌ها قرار داد