بریتانیا در انتظار جشن تولد بزرگ ملکه

بریتانیا در انتظار جشن تولد بزرگ ملکه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشن بزرگ تولد ملکه بریتانیا روز یکشنبه با حضور مردم این کشور و ستاره های موسیقی برگزار می شود. این بخشی از جشن چهار روزه ای است که به مناسبت نودمین

آگهی

جشن بزرگ تولد ملکه بریتانیا روز یکشنبه با حضور مردم این کشور و ستاره های موسیقی برگزار می شود. این بخشی از جشن چهار روزه ای است که به مناسبت نودمین سالگرد تولد ملکه بریتانیا تدارک دیده شده است.

خبرنگار یورونیوز در لندن می گوید: «در ماه سپتامبر گذشته ملکه بریتانیا طولانی ترین دوران پادشاهی تاریخ کشور را به نام خود ثبت کرد. بررسی ها نشان می دهد که او یکی از محبوب ترین و مردمی ترین پادشاهان بریتانیاست. بر اساس آمار حدود ۷۰ درصد از مردم کشور با ادامه سلطنت موافقند.»

یان رابرتز از اتحاد سلطنتی بریتانیا در گفتگو با خبرنگار یورونیوز گفت: «در حال حاضر محبوبیت پادشاهی ناشی از انتخاب ملت است و آنها با صدای بلند می گویند که سلطنت می خواهیم. سیاست مدارها می آیند و می روند. به نظر من نظام پادشاهی مانند یک بطری شراب خوب می ماند که با مرور زمان بهتر می شود.»

در مقابل گراهام اسمیت از گروه جمهوری خواهان مخالف سلطنت می گوید: «ملکه نود سال دارد و در یک نظام سلطنتی موروثی باید به این فکر بود که بعد او چه اتفاقی خواهد افتاد. من فکر می کنم که سلطنت طلبان نگران آینده اند، آنها می دانند که این موضوع به یک معضل تبدیل می شود چون پادشاهی چارلز آنچنان مردمی نخواهد بود.»

از جمله برنامه های جشن روز یکشنبه رژه نهصد اسب در مقابل ملکه بریتانیاست. بیش از هزار و پانصد سوارکار از کشورهای مختلف از جمله آذربایجان، عمان، کانادا و شیلی در این بخش از برنامه شرکت خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاخ ویندسور میزبان جشن نود سالگی ملکه بریتانیا

همسر ولیعهد بریتانیا از ابتلایش به بیماری سرطان پرده برداشت

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟