گروه رنو-نیسان به کمک میتسوبیشی شتافت

گروه رنو-نیسان به کمک میتسوبیشی شتافت
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه خودروسازی رنو-نیسان با سرمایه گذاری معادل ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو در چهارچوب تامین منابع مالی پروژه های کمپانی میتسوبیشی صاحب ۳۴ درصد سهام

آگهی

گروه خودروسازی رنو-نیسان با سرمایه گذاری معادل ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو در چهارچوب تامین منابع مالی پروژه های کمپانی میتسوبیشی صاحب ۳۴ درصد سهام این شرکت ژاپنی می شود و بعنوان سهامدار عمده آن محسوب خواهد شد.

در حال حاضر میتسوبیشی با بحران دستکاری در آزمایشهای مربوط به میزان مصرف سوخت خودروهای خود درگیر است. این رسوایی بر روی بیلان مالی این شرکت تاثیر منفی داشته است.

کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو نیسان گفت: «نیسان مصمم است مارک میتسوبیشی را بخوبی حفظ و آنرا توسعه دهد. ما به این کمپانی کمک می کنیم تا چالشهای پیش روی خود را بردارد و اعتماد مصرف کنندگان در زمینه مصرف سوخت را باردیگر جلب کند.»

اوسامو ماسوکو، مدیرعامل میتسوبیشی موتورز نیز گفت: «اعتقاد دارم مصرف کنندگان، همکاران تجاری، سهامداران و کارکنان ما و همه کسانی که موجب نگرانی آنها شدیم از این اتحاد و همکاری استقبال کنند.»

از آغاز بحران در شرکت میتسوبیشی یعنی ماه آوریل سال جاری تا کنون حجم سفارشات دریافتی این کمپانی کاهش شدیدی پیدا کرده و ارزش سهام آن در بازار بورس توکیو بیش از ۴۰ درصد افت کرده است.

با این وجود سرمایه گذاران به انتشار این خبر در روز پنجشنبه واکنش مثبت نشان دادند. بدین ترتیب ارزش سهام میتسوبیشی بیش از ۱۶ درصد افزایش یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ اوکراین؛ رنو تولید خودرو در روسیه را متوقف کرد

شرکت رنو: به احتمال زیاد بازار ایران را ترک می کنیم

سقبت روسیه از عربستان در صادرات نفت به چین؛ واردات نفت آمریکا توسط پکن ۸۱ درصد رشد کرد