سنای برزیل به محاکمه رئیس جمهوری و تعلیق وی از مقامش رای داد

سنای برزیل به محاکمه رئیس جمهوری و تعلیق وی از مقامش رای داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سنای برزیل در پی جلسه ای طولانی به محاکمه و تعلیق دیلما روسف، رئیس جمهوری از مقامش رای داد. بحث داغ میان ۸۱ نماینده سنا بیش از ۲۱ ساعت طول کشید. ۵۵

آگهی

سنای برزیل در پی جلسه ای طولانی به محاکمه و تعلیق دیلما روسف، رئیس جمهوری از مقامش رای داد. بحث داغ میان ۸۱ نماینده سنا بیش از ۲۱ ساعت طول کشید. ۵۵ سناتور، نزدیک به دو سوم نمایندگان سنا موافقت خود را با محاکمه و تعلیق خانم روسف اعلام کردند.

خانم روسف متهم است که پیش از انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهوری، با استفاده از درآمدهای شرکت های دولتی برای پنهان کردن کسری بودجه، اوضاع اقتصادی را بهتر از آنچه بود نشان می داد.

به این ترتیب، خانم روسف در طول دوران برگزاری المپیک ریو، احتمالا از مقام رئیس جمهوری معلق خواهد بود و در دوره تعلیق وی، معاون او میشل تمر مسئولیت های ریاست جمهوری را به عهده می گیرد.

همزمان با جلسه سنا، حامیان و مخالفان دولت در مناطق مختلف برزیل بار دیگر به خیابان ها آمدند.

برزیل که سالها از رشد اقتصادی بالایی برخوردار بود، در حال حاضر بزرگترین بحران اقتصادی خود در ۲۵ سال گذشته را تجربه می کند. بحران سیاسی حزب حاکم در این کشور با بالا گرفتن اتهامات فساد مالی علیه لولا داسیلوا، رئیس جمهوری سابق برزیل که از متحدان خانم روسف محسوب می شود آغاز شد و هم اکنون گریبان خانم روسف را گرفته است.

حدود یک ماه قبل مجلس نمایندگان برزیل به آغاز فرایند استیضاح رای مثبت داد و راه را برای بررسی آن در سنا هموار کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفان و موافقان دیلما روسف در مقابل سنا با پلیس درگیر شدند

سرنوشت سیاسی دیلما روسف در دست سنای برزیل

فراز و فرود قدرت برای «بانوی آهنین» برزیل