توافق فیات و گوگل برای همکاری در طرح خودروی بدون سرنشین

توافق فیات و گوگل برای همکاری در طرح خودروی بدون سرنشین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیات و گوگل برای همکاری در طرح خودروی بدون راننده این شرکت اینترنتی به توافق رسیده اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر طبق این توافق شرکت خودروسازی

آگهی

فیات و گوگل برای همکاری در طرح خودروی بدون راننده این شرکت اینترنتی به توافق رسیده اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر طبق این توافق شرکت خودروسازی ایتالیایی فیات تعداد ۱۰۰ اتومبیل برای آزمایشات مورد نیاز در طرح اتومبیل بدون راننده گوگل در اختیار این غول اینترنتی آمریکایی قرار می دهد.

اتومبیل هایی که قرار است در این طرح مورد استفاده قرار بگیرند از نوع پاسیفیکا هستند که در شرکت فیات در نمایشگاه خودروی دیترویت در ژانویۀ گذشته به معرض دید گذاشت. این تعداد اتومبیل اختصاصا برای گوگل ساخته می شوند.

گوگل ساخت تکنولوژی مورد استفاده در طرح خودروی بدون سرنشین را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرده است و پیش از این با شرکت تویوتا این طرح را در ۷۰ اتومبیل ساخت این شرکت خودروسازی ژاپنی به اجرا گذاشته بود. در حال حاضر شرکت های خودروسازی و نرم افزاری متعددی طرح خودروی بدون سرنشین را در برنامۀ خود دارند اما تکنولوژی مورد استفاده توسط گوگل پیشرفته ترین آنها محسوب می شود.

از زمان آغاز این طرح توسط گوگل، خودروهایی که از این تکنولوژی آزمایشی استفاده می کنند تاکنون مسافتی بیش از دو و نیم میلیون کیلومتر را طی کرده اند. بیشتر آزمایشات طرح خودروی بدون سرنشین در خیابان های شهر مانتین ویو در ایالت کالیفرنیا صورت می گیرد که مقر اصلی شرکت الفبا وابسته به گوگل است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راه‌حل تازه برای کاهش هزینه‌ها؛ پروازهای مسافری تک‌خلبان چقدر امن خواهند بود؟

رونمایی از استلانتیس نشان تجاری اتحاد فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن

گوگل به دنبال حل و فصل شکایت ۵ میلیارد دلاری بابت نقض حریم خصوصی کاربران است