۵۰ سال از آخرین باری که پوشکاش پیراهن رئال مادرید را بر تن کرد می گذرد

۵۰ سال از آخرین باری که پوشکاش پیراهن رئال مادرید را بر تن کرد می گذرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پنجاه سال از آخرین باری که فرانس پوشکاش، اسطوره مجار فوتبال جهان با پیراهن رئال مادرید پا به توپ شد می گذرد. باشگاه رئال مادرید به همین مناسبت،

آگهی

پنجاه سال از آخرین باری که فرانس پوشکاش، اسطوره مجار فوتبال جهان با پیراهن رئال مادرید پا به توپ شد می گذرد. باشگاه رئال مادرید به همین مناسبت، پیراهن این ستاره چپ پا را به «انستیتوی پوشکاش» در مجارستان فرستاده تا علاقمندان از آن بازدید کنند.

کالمن نیسویی، بازیکن قدیمی و مربی فعلی درباره این اعجوبه گفت: «خاطرت فراموش نشدنی با او داشتم. چند دهه زمان خواهد برد تا در مجارستان و یا حتی در جهان کسی مثل او متولد شود. او هم بازیکن و هم مرد بزرگی بود.»

تیم ملی مجارستان پس از ۴۴ سال به مرحله پایانی مسابقات جام ملت های اروپا صعود کرده است. این تیم برای جذب هواداران بیشتر، اسطوره ها پیشین خود را به یاد می آورد.

رونارد یوهس، دفاع تیم ملی مجارستان در این زمینه اظهار داشت: «در کنار موفقیتمان و صعود به یورو ۲۰۱۶، کودکان ما برای علاقمند شدن به فوتبال به الگوهایی احتیاج دارند. می خواهیم که کودکانمان به فوتبال روی آوردند و این مراسم می تواند آغازی برای این کار باشد.»

پوشکاش، نخستین بازیکن بزرگی بود که پیراهن شماره ۱۰ را بر تن کرد و در واقع او بود که به این پیراهن اعتبار خاصی داد. نسل طلایی فوتبال مجارستان با درخشش او تا فینال جام جهانی ۱۹۵۴ پیش رفت، فینالی که در آن با نتیجه ۳ به ۲ مغلوب آلمان غربی شد.

Real Madrid CF
Club Legends
Alfredo Di Stefano & Ferenc Puskas pic.twitter.com/HznLQVvH9M

— Superb Footy Pics (@SuperbFootyPics) April 27, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارلو آنچلوتی به فرار مالیاتی متهم شد؛ ۴ سال و ۹ ماه زندان در انتظار سرمربی ایتالیایی رئال مادرید

لیگ قهرمانان اروپا؛ شگفتی بزرگ گالاتاسرای در اولترافورد؛ ناپولی در خانه مغلوب رئال شد

لیگ قهرمانان اروپا: اینترمیلان مسافر استانبول شد؛ برنده رئال مادرید و منچسترسیتی فینالیست دوم امسال